Клиентите на Lidl не избират между цена и качество, а получават и двете

OFFNews 26 август 2020 в 17:46 5117 0

Главният изпълнителен директор на Лидл България Милена Драгийска изпрати писмо до клиентите, партньорите и журналистите, с което благодари за съвместната работа.

Ето и пълния текст на писмото:

Тази година е специална за нас, защото Лидл България отбелязва 10 години на българския пазар.

Спомняте ли си каква беше Вашата 2010 година? За България това бе трудна година, в която най-силно се усетиха последиците от световната икономическа криза. За всички нас, които работим в Lidl, 2010-та беше година, изпълнена със силен заряд и много ентусиазъм – именно тогава отворихме първите си магазини в България. Ние бяхме последната от големите вериги, които стъпиха на българския пазар, и имахме нелеката задача да се докажем на силно конкурентен пазар, като наложим един нов модел на пазаруване с надеждата да го направим не само разпознаваем, но и предпочитан избор.

Да спечелим Вашето доверие е ежедневен изпит за нас. Даваме си ясна сметка, че нито милионите инвестиции, нито голямата международна марка са достатъчни, за да го оправдаят. Затова всеки ден влагаме много усилия, работим с цялото си сърце и професионализъм. Вглеждаме се и в най-дребния детайл и преценяваме всяка Ваша реакция, за да отговорим на очакванията Ви по най-добрия начин и да заслужим Вашата оценка. И така до утре, когато всичко започва отначало.

Разбира се, всичко това не е възможно без хората. Тези, с които започнахме подготовката за навлизането на Lidl в България още през 2007 г., три години преди фактическото ни отваряне. Трябваше не просто да съберем екип и доставчици, а да намерим съмишленици, с които споделяме общи ценности. И заедно с тях да наложим един различен бизнес модел, заедно да грешим, но да ставаме по-добри и да вярваме в това, което правим. И заедно да успяваме.

През всички тези години с пълна самокритичност и с много сърцатост, вложена от целия екип, успяхме да развенчаeм нещо, което бе прието за даденост – доказахме, че качеството и цената не са в противоречие, защото в Lidl клиентите не избират между качество и цена, а получават и двете. Успяхме да променим традиционните възприятия на българския потребител за пазаруването. Допринесохме за развитието на пазара чрез редица нововъведения – от тематичните седмици през продуктови иновации и въвеждане на продукти с чисти рецепти. Превърнахме собствените марки на Lidl в любими на хиляди българи. Инвестирахме много усилия и труд и дадохме нужните доказателства, за да ни се доверите и да продължавате да го правите всеки ден. Нека да видим една малка част от цифрите:

 През 2010 г. открихме първите 14 магазина. За 10 години магазините ни вече са 102 и така сме по-близо до Вас в 48 населени места.

 Започнахме с 300 служители, като за 10 години семейството ни се увеличи десетократно – до над 3 000 души. За всички наши служители се постарахме да осигурим заплащане, което е с 52% над средното в бранша, а ежегодно инвестираме 6-цифрени суми в обучението и развитието им.

 За 13 години инвестирахме над 1 млрд. лв. в страната, което носи своите преки и косвени ползи за българската икономика.

 Развиваме успешно и устойчиво партньорство с българските производители, като от 85 в началото, в момента работим с над 200 български доставчици. През 2019 г. разходите ни за покупка на стоки от български производители за реализация на вътрешния пазар са над 350 000 000 лв. – милиони, инвестирани в българското производство само за една година.

 Предоставяме несравними за сектора възможности за износ на нашите български партньори – само за 2019 г. износът на български стоки в европейската мрежа на Lidl е над 40 000 000 лв., което е с 33% повече от предходната 2018 г.

 Развиваме бизнеса си по отговорен и устойчив начин, с грижа към служителите, околната среда и обществото. За тези години реализирахме десетки инициативи за опазване на околната среда и биоразнообразието, за развитие на местните общности, в подкрепа на семействата и грижата им за децата, за осигуряване на повече възможности за пълноценен начин на живот. Издадохме единствения одитиран Доклад за устойчиво развитие в ритейл сектора в България. Инвестирали сме над 5 000 000 лв. в дарения, спонсорства и социално отговорни инициативи.

За нас в Лидл България първите 10 години минаха неусетно, но като се обърнем назад, виждаме колко много се е променил животът ни само за едно десетилетие. Технологичната революция забърза времето до неимоверност, премахна границите в пространството и направи възможностите ни за избор необятни. Но тъкмо тази динамика и това море от изобилие правят някои неща още по-ценни и непроменливи – от това да се развиваш и да имаш съмишленици, с които споделяш сходни ценности, до това да се грижиш за себе си и за близките си и възможността да прекарваш пълноценно време с тях. Надяваме се през тези първи 10 години ние в Лидл България да сме успели да допринесем поне с малко за тези важни за всеки неща.

Тук е моментът да изразим нашата благодарност към всички вас, които всеки ден избирате Lidl. Вашето доверие е отговорност, която ясно съзнаваме. Затова всички ние в Лидл България ще продължим по същия път и занапред. Ще работим със същия заряд и нестихващ ентусиазъм. Ще влагаме всички сили, знания и опит в това да ставаме по-добри в това да отговорим на Вашите изисквания и да допринасяме още повече за онези важни неща в грижата за близките и семейството. Вярваме, че всички заедно и с общи усилия носим положителна промяна и правим средата, в която живеем, по-добра и по-пълноценна за всички нас.

    Най-важното
    Всички новини
    Най-четени Най-нови
    X

    Защо най-тъмното време на годината не е и най-студеното?