ИПБ: Засичането на средната скорост симулира контрол - пиар вместо управление

Повечето нарушители са с чуждестранна регистрация, извън реалния обхват на санкции, пише в анализа на Института за пътна безопасност

OFFNews 09 септември 2025 в 10:21 8594 2
Автомагистрала

Снимка БГНЕС/Архив

Магистрала "Тракия"

При засичане на нарушителите по средна скорост от 7 септември до 16 часа на 8 септември са установени 5541 моторни превозни средства, сочи анализ на Института за пътна безопасност. 

От тях 448 са тежкотоварни, а 2080 от тях са с чуждестранна регистрация. 1856 МПС са превишили средната скорост с до 10 км/ч, т.е. вероятно техническа грешка без умисъл, пише ИПБ.

През ГКПП „Капитан Андреево" за същия период са влезли 22 045 чуждестранни МПС, 1860 от които са тежкотоварни.

Близо 40% от нарушителите са чуждестранни МПС, които почти със сигурност няма да платят глобите си. Около 85% от всички тежкотоварни МПС в нарушение са също чуждестранни - извън реалния обхват на санкции, уведомява анализът на ИПБ.

Над 1/3 от нарушенията са за незначително превишение - без обществена опасност, но използвани за статистическа „шумотевица".

В извода на ИПБ от статистиката на засечени над средната скорост МПС пише, че новите мерки са "симулация на контрол, пиар вместо управление".

"В МВР очевидно кипи безсмислен труд, а контролът е превърнат в празен медиен театър. В обществото се подава сензационна информация за единични случаи, за да се създаде илюзия за дейност. Така се раждат „герои" от типа Емили с тротинетката, докато реалните проблеми се замитат под килима", пише в анализа на ИПБ. 

Според института се прави "неуспешен опит да се прикрие управленската немощ чрез скъпи PR кампании, а не чрез реални решения".

"Впечатлението е, че безопасността по пътищата се търгува – за ефирно време, рейтинг и властови комфорт", заявяват от ИПБ.

Институтът за пътна безопасност настоява за прекратяване на медийните манипулации и зоват да се предприемат структурни и кадрови промени в контролните органи, както и да се спре симулацията на контрол и да се въведе реална, ефективна и справедлива пътна политика.

"Защото, както е видно и за цялото общество - контролният механизъм е в мозъчна смърт", пише на финала на анализа на ИПБ.

Виж още за:
    Най-важното
    Всички новини
    Най-четени Най-нови
    За писането на коментар е необходима регистрация.
    Моля, регистрирайте се от TУК!
    Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

    2811

    2

    Краси1

    09.09 2025 в 12:05

    нтересно ми е дали няма основания за дело за дискриминация спрямо български граждани

    2811

    1

    Краси1

    09.09 2025 в 12:03

    май е време да се закрие КАТ
     
    X

    Протестът през погледа на Gen Z репортерите на OFFNews