В търговската мрежа са се появили козунаци на промоция. За да бъде един продукт обявен в промоция при спазване на потребителското законодателство, когато говорим за хранителни бързо развалящи се продукти, той трябва да е продаван поне 7 дни на старата му редовна цена. Посланието ми към потребителите е, когато купуват стоки, още отсега да гледат как се движат цените им, за да не бъдат подведени с подобни послания, заяви пред БГНЕС Габриела Руменова от платформата „Ние, потребителите“.
По думите ѝ козунаците не могат да останат повече от 1 месец на промоция, защото това е друга разпоредба. Потребителите да следят ценовите равнища на стоките, които смятат да закупят за Великден, и да сравняват цените, които ще платят, а не дали стоката е с намаление или не, както и да изберат този търговец за покупка на стоките, които предлага най-добрата цена за тях, препоръча Руменова.
И аз наблюдавам това, което и медиите показват, и виждам, че се очаква повишаване на цените на хранителните продукти, и то не само на яйцата, на агнешкото, но и като цяло на всички продукти, които са свързани с посрещането на Великден. Моята препоръка към търговците е поне за тези празници да помислят дали да прилагат този подход - да опитат да продадат стоките на възможно най-високата цена, защото хората биха я платили. Моята молба към тях е наистина да не спекулират с това, добави тя.
Руменова коментира и информационния сайт, който служебното правителство пусна преди броени дни и чиято цел е да информира гражданите за цените на около 30 стоки.
Чуваме, че има договорка, или по-скоро се водят преговори, в търговските обекти да бъдат поставени етикети на тези стоки, които са с най-ниска цена от всеки вид. Нашата препоръка към потребителите е да не купуват непременно тези стоки с най-ниски цени, а да погледнат техните характеристики, защото може да се окаже, че те са с много по-ниска хранителна стойност. Ако закупят сирене с много по-голям процент на вода, то реално тази покупка е нерентабилна, и продуктът ще излезе по-скъп, препоръча тя.
Експертът от "Ние, потребителите" призова гражданите да сравняват и грамажите. “Да гледат цената на килограм, а не за разфасовка, защото и тук може да се стигне до заблуда”, уточни тя.
Габриела Руменова препоръча ако стоките, които хората планират да закупят за Великден, са твърде скъпи и потребителите видят, че надценката е прекалено висока, да търсят алтернатива. "Така ще си осигурят разнообразие за трапезата и същевременно няма да платят високата надценка за характерните за посрещането на тези празници стоки", отбеляза тя.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
Джендо Джедев
Условни присъди за двама души след изборния скандал ''Чичо Цено, кой номер''
dolivo
България получава първите осем изтребителя F-16 догодина
Владè
Можем ли да се излекуваме от зависимостите си? Ралица Стефанова в подкаста на OFFNews
Владè
Лаура Кьовеши осветли първата голяма акция срещу мафията, включително и в България