Коалицията от неправителствени организации „Да спасим Кресненското дефиле” изцяло подкрепя публичното настояване да не се бави строителството на магистрала Струма повече – за да бъдат спасени човешки животи.
Това се посочва в позиция на коалицията, изпратена от Андрей Ковачев, представител на Сдружение за дива природа „Балкани“, и Петко Ковачев от Института за зелена политика.
От коалицията напомнят, че "в решението по ОВОС от 2008 година за строителството на магистрала беше записано, че отсечката през Кресненския пролом трябва да бъде изградена приоритетно преди всички останали отсечки. През 2009 г. правителството наруши това условие и започна строежа на магистралата от другите й отсечки – нещо за което сигнализирахме като проблем единствено ние."
В позицията се посочва още:
"Сега цялото общество търпи последствията от това грешно решение! Днес ни предлагат да избираме решение по същия грешен и рисков за страната и хората начин. Избраната от правителството „полу-източна” алтернатива с разделяне на трафика по съществуващото трасе през и по ново трасе „извън“ Кресненското дефиле няма да намали човешките жертви! Неслучайно жителите на Кресна се бунтуват срещу него.
Постоянно нарастващият трафик и увеличената скорост на преминаване по тесния и с много резки завои път през Кресненското дефиле ще доведе до многобройни катастрофи – вече не от челни сблъсъци при задминаване с насрещното движение, а от загуба на управление при високата скорост в тежките условия и катастрофи с пешеходци. Това, което правителството се готви да направи, е една 15-километрова тапа, в която да влизат автомобилите от скоростната магистрала.
Едновременно с пешеходците, туристите и рафтърите, в дефилето ще са колите и каруците на местните хора – защото те ще бъдат изцяло лишени от местен път за достъп до земеделските земи и пасища, до по-малките населени места в планината. В тази „тапа” скоростният магистрален трафик, освен със завои, пешеходци, туристи и рафтъри, ще се сблъсква и с МПС на местните хора – някои от тях с параметри отпреди десетки години.
От коалиция „Да спасим Кресненското дефиле” считаме, че всеки който наистина, а не декларативно, цени човешкия живот не би допуснал това положение на нещата."
Според екоактивистите, "единствено качествено и законосъобразно решение е това, при което сегашният път остава локален за местните хора с максимална скорост до 60 км час и ограничение за движение на товарния трафик, а магистралата е изцяло извън град Кресна и Кресненското дефиле (дълъг тунел или пълен източен обход на дефилето). Само това решение ще спре масовите катастрофи в тази черна отсечка".
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
12435
4
11.08 2017 в 20:01
12860
3
11.08 2017 в 18:36
12392
2
11.08 2017 в 13:08
12373
1
11.08 2017 в 11:26
Последни коментари
Танас
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)
Деспин Митрев
Бивш депутат на ИТН внезапно оглави партията на Божков
Деспин Митрев
Румъния влиза в Шенген на 1 януари, увери премиерът Чолаку
Johnny B Goode
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)
Деспин Митрев
САЩ повдигнаха обвинение на индийски милиардер за подкупи на стойност 265 млн. долара