Спасителни акции с хеликоптер „Кугър” тренираха от екипа за авиомедицинска евакуация на Военномедицинска академия-София.
Подп. д-р Диана Станчева-Гочева и медицинските сестри-борден старшина Яна Иванова, старшина Евелина Георгиева, старшина Мария Борисова, старшина Гинка Таскова, старшина Цветелина Иванова и старшина Десислава Стоева четири дни упражняваха дневни и нощни полети в 24-а авиобаза „Крумово”.
„Започнахме с тренировки „на сухо” и теоретичен и практичен изпит”, разказа подп. д-р Гочева, цитирана от ВМА.
„Целта е да отработим качването и свалянето на носилки, както и да преговорим как се действа в критични ситуации – например отказ на медицинска апаратура или радиостанция по време на евакуацията или аварийно кацане”, допълни началникът на „Авиомедицинска евакуация” във ВМА. Екипът регулярно участва в подобни тренировки в авиобазите ни, за да поддържа оптимална форма и да е „в пълна бойна готовност”.
При интензивните тридневни полети от екипа са разиграли различни сценарии, съвместно със спасителите парашутисти от отделение „Търсене и спасяване” в авиобазата. Например – избухване на противопехотна мина.
„В този случай в оперативния център се получава 9-точково искане за авиомедицинска евакуация. Уточняват се броя пострадали, местонахождението им, както и нуждата от специално оборудване – като лебедка за извличане на ранените при невъзможност за кацане”, разкрива подробностите подп. д-р Гочева.
Спасителната акция започва с предполетен брифинг с командира на екипажа – първия пилот. Така военномедицинският екип е наясно с какви травми са пострадалите, нужно ли е да носят дефибрилатор и респиратор и т.н. Когато кацнат на мястото на инцидента, специалистите от ВМА сортират пострадалите – има „спешни”, „ритунни”, „отстрочени”.
„Максималният капацитет на хеликоптера „Кугър” позволява да се евакуират трима пациенти на носилки – единият от които с нужда от животоподдържаща апаратура, както и четирима седящо болни. Общо – 7 пострадали”, обяснява началникът на екипа от ВМА.
На борда, освен да следят състоянието на пациентите, военните медици имат и задачата да подготвят т.нар. MEDEVAC доклад, който да изпратят до наземните екипи. „В него съобщаваме какви и колко пациента сме качили, колко линейки и с какво оборудване са нужни”, разказва подп. д-р Гочева.
По време на полетите, които с „Кугър” обичайно са между 20 и 40 минути, именно лекарят-борден е човекът, който държи радиовръзка с екипажа в кабината. „Ако има проблем с болен, вземам разрешение от пилотите да стана и да отида до него, за да му помогна. Мога да поискам и ускоряване на полета или спешно кацане до най-близката болница, в случай на нужда. Тръпката е голяма!”, не крие подп. д-р Гочева.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
GB
Доц. Кунчев: Не е нужно бременните да се ваксинират срещу коклюш
GB
Стотици кандидати за българско гражданство от Русия са подали фалшиви документи
Constanza
СРС освободи Димитър Стоянов от ареста
БотоксПутю
Йончева прие номинацията за евродепутат от ДПС