БПЦ критикува Стратегията за детето, иска забрана на абортите, разрешаване на шамарите и религия в училище

OFFNews 08 февруари 2019 в 18:00 12603 7

Снимка bg-patriarshia.bg

Светият синод на Българската православна църква излезе със становище за Националната стратегия за детето, като настоя за цялостна редакция. 

Стратегията за детето беше публикувана за обществено обсъждане през януари и предстои да разгледана и гласувана от Министерския съвет. 

От БПЦ посочват, че приветстват заложеното в стратегия право на детето на "живот, оцеляване и развитие", като настояват с това да се направят и други законови промени, с които да се забранят абортите, като така според тях ще се реши и демографската криза. 

"Ако по задоволителен за всички страни начин бъде преодоляно противоречието в българското законодателство и в НСД`2019-2030 г. по отношение на узаконеността на аборта и правото на живот на детето във всичките му жизнени цикли, обществото ни и в частност българските деца ще получат нов шанс за пълноценно съществуване и благословен напредък, а обществото ни – възможност за преодоляване на демографската криза", посочват от БПЦ.

"Никаква причина, освен най-тежки и необратими заболявания на майката като остро изразена олигофрения, придружена с инвалидност и фатална недостатъчност на органните функции (непозволяващи пълноценното износване на дете), или напр. малформативни отклонения при самия плод като аненцефалията (заченато дете без глава), които правят по-нататъшния му живот и развитие невъзможни, не може да оправдае разрешеното от държавата и планирано унищожаване на детски живот в утробата на майката с голям риск за нейния живот и третирането на убитите деца като „болничен отпадък”, пишат те.

Църквата настоява още религията да стане задължителен предмет в училище. "Чрез религиозното образование в детските градини и училищата се образоват не само умовете, но и сърцата на най-малките членове на нашето общество. Това ще рече, че заниманията по Религия (в частност: Християнство-Православие) откриват на децата святата тайна за това, че човекът е създаден по Божий образ, и че да се образоват, означава те да се развиват не само интелектуално, но и да се усъвършенстват във вяра, надежда, любов, добротворство и благочестие. Това е и трябва да бъде най-висшата цел на всяко образование, на всяка образованост – образът на човека да се уподоби на Първообраза на своя Създател", посочват от БПЦ.

От Църквата са категорични, че качественото образование за всички деца не би било бъдат пълноценно "без превръщането на религиозното образование в задължително за всички деца (с възможност за вътрешен избор между няколко направления в зависимост от възгледите и вероизповеданието на семейството и детето)".

БПЦ се противопоставя срещу идеята в училище да се въвежда сексуално образование, като настояват "подрастващите поколения да бъдат възпитавани относно ценността на истинската любов, а не за сексуалността, изведена вън от контекста на любовта". Те настояват също на младежите да се преподава, че най-добрата контрацепция е въздържанието в зависимост от възрастта и семейния им статус, а не "сексуалната всепозволеност при употребяване на контрацептивни средства преди и извън брака".

"По-хуманно и съответстващо на божествения закон е да се говори на децата и младежта за ценността на живота, брака и детерождението, отколкото да им се внушава, че забременяването е лесно отстранимо, че абортът е суверенно право на майката или че двама или повече души могат да живеят без брак и да съжителстват на семейни начала, включително и ако са от един и същи пол", допълват оттам.

От БПЦ се опасяват още, че програмите, свързани със „здравословен начин на живот, сексуално поведение и здраве” на децата в предучилищната група и училище ще бъдат дадени в ръцете на "държавни служители, неправителствени организации (често про-LGBT ориентирани НПО) и педагози със съмнителни убеждения", без да е искано съгласието на родителите. 

Църквата смята и за погрешно въвеждането на принципа "всички права за всички деца", заложен в Стратегията, защото според тях това абсолютизира правата на детето и предполага, че то може да бъде разглеждано като пълноценен субект извън семейството и йерархичните отношения с родителите. БПЦ настоява да бъдат защитени правата и родителите и да не се занижава авторитета на родителя с "изкуствени и крайни ограничения по отношение на възпитателните методи, които могат да бъдат използвани в отглеждането на децата. Родителите не бива да бъдат лишавани от правото им да осигуряват и да избират вида детско възпитание и образование според своите морални, религиозни и педагогически убеждения". 

Те се противопоставят и срещу изземването на родителски права от социални институции извън семейството, защото "залага риск от фатални грешки в преценката на държавата, за сериозни злоупотреби и за пагубни решения спрямо детския живот и развитие". 

От БПЦ се противопоставят и срещу пълната забрана за телесно наказание над деца, като говорят за "допустими вербални или физически средства за корекция на детското поведение".

"При възникването на някакъв проблем, свързан с детето, тези, които са го родили, отглеждат го и го възпитават, в никакъв случай не бива да бъдат вкарвани в ролята на „първи обвиняеми” и „презумпционно виновни”. Още по-малко би трябвало стратегията да допуска отделянето на детето от родителите му при недостатъчни, нееднозначни и противоречиви данни за тормоз в семейството спрямо детето. Стратегията трябва да доуточни забранените форми на насилие, за да не бъде злоупотребявано с ролята на „жертва”, вкл. и от самите деца, в случаите, когато родителите използват допустими вербални или физически средства за корекция на детското поведение", се казва в позицията.

От БПЦ настояват и за съобразяване с нагласите и потребностите на българското общество и елиминиране на неприложимите според тях у нас чужди практики и политики.

"Все по-либералните методи на „възпитание” и „образование”, които странят от здравите и консервативни ценности на християнството, носят на обществата, в които се прилагат, ценностен разпад, развращаване на децата и младежта, изкуствена преориентация по отношение на пола, значително намаляване на техните физически и морални сили, дух на протест, отчаяние, безнадеждност и суицидност", се посочва в позицията.

"При несъобразяване с тези фактори одобряването на НСД`2019-2030 г. би се превърнало в инструмент за противопоставяне на държавата и семейството. А това не е в интерес нито на детето, нито на семейната общност, нито на здравината на българската държава. Чистотата на детските души, правата на родителите и защитата на традиционното семейство имат пряко отношение към националната сигурност, държавния просперитет и вечното спасение в Бога", категорични са от БПЦ.

    Най-важното
    Всички новини
    Най-четени Най-нови
    За писането на коментар е необходима регистрация.
    Моля, регистрирайте се от TУК!
    Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

    15914

    7

    поп Дръвчо

    09.02 2019 в 16:15

    п.п. и въпреки, че дедо ви поп е грешен с някой и друг задвратник (то кой ли не е - вкл. най-радикалните противошамарници), твърдо смята че сегашният контрол върху домашното насилие е неубедителен. Нема-нема и излезе из новините някое физически повредено от "възпитание" дете. И всеки път - поне 10 човека знаели от години че имало проблем, ама си драпали нещо и не взели мерките, които са длъжни по закон.

    Само че у нас е прието да не си вършиш работата която си длъжен и от това нищо фатално да не произлиза.

    15914

    6

    поп Дръвчо

    09.02 2019 в 13:28

    Завидяха поповете от БПЦ на католическите кюрета за възможността да "възпитават" чужди невръстни деца без никакъв обществен контрол.

    И докато римският папа размахва пръст (и тояга), нашите мислят откъде да ги вземат тия деца. Точно така, забраняваме абортите (по-натам и презервативите, пак челен опит от братски духовни структури) и получаваме куп нежелани деца и родители, които не могат и/или не желаят и/или не са дозрели да ги гледат. Толкова за семейните ценности.

    По-натам ще се изграждат нужните заведения (с Божията помощ, т.е. субсидии от бюджета). Гетото на поп Иван в Нови Хан пасти ще яде.

    17444

    5

    мнение от IP

    09.02 2019 в 11:07

    @Ecoilibrium тотално сбъркана представа е Вашата. Колко шамара са позволени??! И как ще обясните на детето, че вие може да го биете, а то не може да бие друг?? Кого е успяла да "възпита" религията? Като гледам, дори поповете не е успяла...човек се ражда свободен и има право да избира.

    4006

    4

    Equilibrium

    09.02 2019 в 08:56

    Са пук поп Ганчо сеизказа, слушай бе панелник, явно БЦК има някакво значение, щом пишат статия за нея, а не за теб.

    4006

    3

    Equilibrium

    09.02 2019 в 08:54

    @ IP
    Нищо не си разбрал. Всъщност съветите на православната църква са най-добрите, които съм чувал напоследък: образование без лезбопедерастки глупости, религията която учи на добри нрави и е съхранила малкия ни неблагодарен народ през 500 години османско/мюсулманско робство, така че по-рядко да ставаме свидетели на дърпащи са за косите девойки, боища в клас и т.н. грозни сценки. Един шамар никого не е убил и не може разни лелки да ти отнемат детето, че си му бил шамар, всички сме яли шамари и в повечето случаи е имало защо. Освен, че аборта е технически убийство, този народима нужда от деца и здрави семейства, независимо от етноса, ние сме повече от ония етнос и просто трябва да правим деца.

    17444

    2

    мнение от IP

    08.02 2019 в 23:15

    Че да си бия детето е богоугодно разбрах. Не схванахте обаче как граждани ще съвместяват стратегията на Каракачанов за ограничение на ражданията и безплатните аборти с тяхната забрана. Понеже всичко ни е наред иначе, всякакви хомофоби се изявяват с помийни мнения и стратегии

    15914

    1

    поп Дръвчо

    08.02 2019 в 21:14

    Има такъв лаф че не те пускат в селото, а ти за поповата къща питаш.

    Ама лафът е от времето когато БПЦ е имала някакъв смисъл и не е била тайфа корумпирани ченгесари на хранилка.

    Сега се отнася за тях.
     
    X

    Заедно с Азов на фронта в Донбас. Нашият кореспондент Горица Радева разказва войната от първо лице