Българската авиокомпания GullivAir спря окончателно редовните полети до Скопие (Северна Македония), Тирана (Албания) и до Бургас.
Това съобщиха за TravelNews служители от Летище София. Проверка на сайта на авиокомпанията установи, че и занапред не се продават онлайн билети за трите дестинации. Последният полет до Бургас е осъществен в края на май, а до Скопие и Тирана в края на юни.
GullivAir вече е върнала трите малки самолета ATR 72 на лизингодателя, защото не може да им плаща вноските, твърдят служители на летището. Поради тази причина вероятно няма да стартира и обявените по-рано през тази година полети от София до Русе, до Букурещ, Солун, от Бургас до Белград и други дестинации на Балканите. Управителят и собственик на GullivAir Янко Иванов не коментира причината за спирането на линиите и връщането на самолетите.
От концесионера "СОФ Кънект" на Летище София официално също нищо не коментираха. Спирането на полетите вероятно е заради слаб интерес и липсата на пътници, обясниха от туристическия бранш. Според експерти трите държави – България, Северна Македония и Албания, са обещали подкрепа за редовните линии, но реално такава не е осъществена. Миналата седмица Министерството на транспорта отпусна 500 000 лв. на GullivAir, но това е помощ за пострадалите от Ковид пандемията български авиопревозвачи.
Така отново в момента няма въздушна свързаност между София, Скопие и Тирана. От София до Бургас през летния сезон оперира само „България Еър“. Първоначално GullivAir летеше всеки ден до Скопие и Бургас. След това намали честотата. До Тирана оперираше четири пъти в седмицата – понеделник, вторник, четвъртък и събота. Линията до албанската столица беше използвана най-вече от туроператорите, които предлагат пакети с хотелско настаняване за почивки и екскурзии по Адриатическото крайбрежие.
GullivAir възнамеряваше още да пусне редовна директна линия до САЩ през този летен сезон. На този етап не са обявени полети. Тя има разрешения от миналата година да оперира до Ню Йорк от Департамента по транспорт на САЩ. След това получи такива и до Канада, Тайланд, Малдиви, Индия. „Засега нямаме точна дата от кога ще тръгнат полетите до САЩ“, заяви наскоро пред TravelNews Янко Иванов.
GullivAir разполага и с три Airbus A330-200, които могат да извършват полети на далечни разстояния. В момента прави чартъри с тях. По време на пандемията осъществяваше основно такива от София и Букурещ до Мале (Малдивите), до Пунта Кана (Доминиканската република), Шри Ланка и Сейшелите, които бяха организирани от туроператори.
GullivAir е регистрирана през 2016 г. под името "Топ джетс", сменено с настоящото в средата на 2020 г., показва справка в Търговския регистър. Тя е притежавана от фирмата "Еър логистик", която е еднолична собственост на Янко Иванов.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
-10747
1
06.07 2022 в 20:31
Този коментар е скрит заради нарушаване на Правилата за коментиране.
Последни коментари
Танас
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)
Деспин Митрев
Бивш депутат на ИТН внезапно оглави партията на Божков
Деспин Митрев
Румъния влиза в Шенген на 1 януари, увери премиерът Чолаку
Johnny B Goode
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)
Деспин Митрев
САЩ повдигнаха обвинение на индийски милиардер за подкупи на стойност 265 млн. долара