България е на първо място по телефонни и видео разговори през интернет. Страната ни е сред водещите по участие в социалните мрежи - над средното за ЕС и на шесто място по държави след Унгария, Малта, Белгия, Кипър и Дания, показват данни на Евростат за 2016 г.
Социални мрежи
Средният процент на участие в тях за ЕС е 63, с 10% повече от преди 5 г. (през 2011 г. е бил 53%), и той отчита онлайн поведението на хората между 16 и 74 г. Първенецът Унгария е с 83%, следват Малта (82%) и Белгия (80%). България шеста със 76%, а преди нея се нареждат Кипър и Дания. На последно място е Франция, където по-малко от половината от активното население се занимава със социални мрежи - само 47%. Предпоследното място е за Словения, а преди нея е Чехия съответно с 51% и 55%.
Във възрастта 16-24 години близо 9 от всеки 10 интернет потребители в ЕС използват социалните мрежи (88%). Процентът варира от 77% във Франция и 80% в Словения до 97% в Белгия, Дания и Унгария.
При по-възрастното европейско население - 65-74 г., активни в социалните мрежи са близо 1/3 - 32%. Най-висок е процентът в Белгия (56%), следвана от Унгария (55%), Малта (51%) и Португалия (50%).
Какво правят европейците в нета
Преглеждането на Туитър и Фейсбук не е от първостепенно значение за средния европеец. Докато за тази дейност процентът е 63%, изпращането и преглеждането на електронните писма има цели 86% и заема първото място. Информация търсят 80%, 70% четат новини онлайн.
Друга популярна възможност на световната мрежа - употребата ѝ за телефонни и видео разговори, сега се използва от 10% повече потребители, отколкото през 2011-а. През 2016 г. средният процент в ЕС 39%. Далеч по-висок е той в България. Всъщност, страната ни е на първо място с цели 80% по телефонни и видео разговори през интернет.
Предпочитанията са различни в различните страни. Докато телефонните разговори са най-популярни у нас, а в Унгария са първенци по използване на социалните мрежи, във Финландия е най-високият дял на интернет потребители, които банкират онлайн - (92%). По този показател на второ място са Дания и Холандия по 91%. Най-често от световната мрежа се информират за новитите в Литва (93%) и Хърватия (91%).
Възрастта е важен фактор за определяне на поведението и в интернет - по-младите използват в социалните мрежи, публикуват и гледат видеа в YouTube или Netflix, слушат музика онлайн. По-възрастните пък по-често новини и търсят информация за здравето.
През 2016 г. 8 от 10 интернет потребители са търсили информация за стоки и услуги. В отговор бизнес организациите са увеличили присъствието си в интернет, например като създават интернет сайтове, използват социалните мрежи или пускат таргетирани реклами.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
Ловец простреля 22-годишен младеж край Самоков
ГЕРБ и ''Демократична България'' продължават преговорите и утре
БАБХ: Резултатите от лабораторията в Монпелие са категорични - има чума във Велинград
Защо сега се иска имунитетът на Бориславова: Едва сега излязла експертиза в прокуратурата