Революционният японски моден дизайнер Исей Мияке почина на 84-годишна възраст, съобщиха от компанията му, цитирани от Би Би Си.
Известен с новаторските си стилове и парфюми, Мияке изгради световна модна марка, която включваше дизайна на известните черни пуловери с костенурка на Стив Джобс.
Той е починал от рак на черния дроб на 5 август и вече се е състояло частно погребение, съобщават японските медии.
Роден в Хирошима през 1938 г., Мияке е само на 7 г., когато градът е опустошен от атомната бомба, хвърлена от САЩ. Като възрастен той не желае да говори за това. През 2009 г. пише в New York Times, че не иска да бъде известен като "дизайнера, който е оцелял след атомната бомба".
"Когато затворя очи, все още виждам неща, които никой не бива да преживява", пише той и добавя, че предпочита да мисли за неща, "които могат да бъдат създадени, а не унищожени, и които носят красота и радост".
Когато е бил малък, Мияке е искал да стане танцьор или спортист - но това се променя, след като прочита модните списания на сестра си.
Учи графичен дизайн в художествен университет в Токио, а след това се премества в Париж през 60-те години на миналия век, където работи с прочутите модни дизайнери Ги Ларош и Юбер дьо Живанши.
Премества се за кратко в Ню Йорк, преди да се върне в Токио през 1970 г. и да открие дизайнерското студио Miyake.
До 80-те години на ХХ век той се слави като един от най-напредничавите дизайнери в света, тъй като работи с материали от пластмаса до метал, както и с традиционни японски материали и хартия.
Мияке разработва нов начин за плисиране на тъкани, като ги увива между слоеве хартия в топлинна преса.
След като различни тестове доказват, че плисетата остават на мястото си и не се мачкат, се стига до създаването на линията Pleats, Please.
Става известен със създаването на високотехнологичен, но практичен и удобен стил и се превръща в име не само в японската модна индустрия, но и на световния подиум.
Модната му къща разработва изключително търсени дрехи за мъже и жени, както и чанти, часовници и парфюми - говори се, че флаконът на L'Eau d'Issey, пуснат на пазара през 1992 г., се продава на всеки 14 секунди.
Неговата линия A-POC (A Piece of Clothing), която днес може да се види в музеите, използва специална тъкачна машина, която изработва тоалети от една непрекъсната тръба плат.
Мияке е помолен от съоснователя на Apple Стив Джобс да проектира емблематичните му пуловери с ролка и според сведенията е изработил 100 броя от тях, всеки по 175 долара.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
890
1
10.08 2022 в 23:30
Последни коментари
Танас
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)
Деспин Митрев
Бивш депутат на ИТН внезапно оглави партията на Божков
Деспин Митрев
Румъния влиза в Шенген на 1 януари, увери премиерът Чолаку
Johnny B Goode
Русия за първи път изстреля междуконтинентална балистична ракета по Украйна (снимки, обновява се)
Деспин Митрев
САЩ повдигнаха обвинение на индийски милиардер за подкупи на стойност 265 млн. долара