Quantcast

Божидар Димитров руши ж.п. гари, за да строи двореца в Плиска с камъните им

ОFFNews Последна промяна на 12 януари 2016 в 13:53 10718 12

Снимка НИМ.

Една от дарените сгради.

Министърът на транспорта Ивайло Московски ще дари на Божидар Димитров няколко ж.п. гари, складове и водонапорни кули, за да може те да бъдат разрушени и използвани за възстановяване на Голямата базилика в Плиска, съобщиха от НИМ.

"След като исторически проучвания установиха, че автентичният каменен материал, от който са изградени крепостните стени, дворците и църквите в първата ни столица Плиска, е бил отнесен по заповед на Мидхат паша в периода 1866-1870 г. за строеж на гарови съоръжения по първата ж.п. линия у нас, и след като бе установено, че те са излезли отдавна от експлоатация и са полуразрушени, Божидар Димитров се обърна с молба към Ивайло Московски да му бъде предоставен въпросният материал. Той е необходими за възстановяване на Голямата базилика – най-големия християнски храм в Европа до началото на ХV век", гласи писмото.

Още една от дарените гари. Снимка: НИМ.

В него още се посочва, че използването на автентичен материал "при засилващата се реставрация на древни крепости и храмове в Европа" е препоръчително.

Кметът на община Хитрино, Нуредин Нуредин, вече е дарил камъни от Плиска, собственост на общината, а след проведена среща вчера между Димитров и Московски - министърът се е съгласил да дари каменния материал от изоставените ж.п. съоръжения за възстановяване на Голямата базилика.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

14.01 2016 в 23:54

Турците са давали стените от крепостите на всеки който ги е поискал!

13.01 2016 в 11:23

Никой няма да събаря гари, просто не действащи съоръжения които така и така се събарят и не се използват за нищо. Камъни се крадат дори. По 9-та линия старите гари и спирки са сторени от камъните на Плиска по нареждане на Османската Империя. Сега много сгради се рушат там и изчезват неусетно. Водонапорни кули не са нужни ! Така че кулата в Хитрино, спирка Каменяк, Червена Вода и други спокойно могат да бъдат премахнати които са обект на посегателства и застрашават преминаващите. Нека камъкът се върне на мястото си. Никой няма да събаря действащи сгради а само изоставени и полусъборени. Томбул дажмия също е с камък от Плиска няма да се бута , нито старото примено здание на гара Ишиклар , но има такива които ако не се съборят камъкът ще изчезне в частни ръце. Така или иначе няма да ги има скоро.

13.01 2016 в 07:05

Ивайло Московски нека подарява бащинията си ! Камъните от нашите съоръжения ,ще подари само ,ако ги купи ...Иначе да стисне юмрук и да се хване с другата ръка през сгъвката на ръката и леко да я повдигне нагоре ,за да види какво се получава !!!

12.01 2016 в 23:28

Г-не, думата РЕСТАВРАЦИЯ се употребява за поправката на ИСТИНСКА СТАРИНА, а не н а менте-фалшификатите на Баш Сергиджията на кулТурското министерство на Режима БоБо. Не за "панагюрски съкровища" в три размера (купуй, чоджум!). Не за Хрельови кули във всяко кметство, с отстъпка ако съвместите с ТРАПЕЗИЦА (най-качествено градим Ние, а от шперплат =с намаление!)

Важното за АКАДЕМИК БожоДи е, че е привлекател за албанките и за таквиз чукундурЦи като тебе. Хвала!

12.01 2016 в 22:07

Съществуващите ЖП гари са запазено наследство от близкото минало. Много от тях са годни за ползване, разбира се с някаква реновираща намеса. А 10% от материалите им искат да ги ползват за нещо, което по никакъв начин не е доказано и е хипотеза... и може да лиши Плиска от каквито и е да е кандидатури за културно наследство. За да се вливат ПАРИ - което явно в БГ е най-важното трябва културния обект да влезне в листите за културно наследство в световен мащаб. Хипотезата изкарва тези обект и не им дава НИКАКЪВ шанс. Това е много сбъркан ход без никаква професионална логика.

12.01 2016 в 21:26

ПОДКРЕПЯМ ГО. ОТДАВНА СЕ ГОВОРИ ЗА ТОВА.
СЕГА АКО ЗАПОЧНЕ И ДЪРЖАВАТА ДА ИЗДИРВА БОГАСТВАТА НА РИМЛЯНИ И ХАЙДУ С МИЛИАРДИТЕ В ЗЛАТО И УКРАШЕНИЯ, ЩЕ СМЕ НАЙ-ВЕЛИКАТА ДЪРЖАВА С СВЕТА.
ЗА ПРИМЕР - ЛАКАТНИК - има Римска банка от преди новата ера. В момента иманярите се опитват да достигнат до нея. Защо трябва да се ограбва от тях и разни хора на високите столове, а не се вземе от държавата, питам аз?

12.01 2016 в 21:17

Строители на Древна България...

Примитивизмът и простащината ни заляха и са на път да ни удавят.

12.01 2016 в 21:16

Няма да му стигнат камънаците на божо, ще трябва да прерови линията. Болшинството истински камъни от Плиска и Преслав наистина са вложение при строежа на линия. За жалост много малка част от тях са оцелели в онзи си вид и то главно в укрепления по линията, малки мостчета или ръкави на насипи. Останалото е повсеместно натрошено от раята, за да легне под релсите.
Това е горчивата истина.
Та божо да врънка главния крадец да разкулачат линия и да вземе всичко здраво, а новата линия да мине по програма на ЕС.

12.01 2016 в 20:44

Контрапунктът...

http://iskamdaznam.com/diduknow/v-yaponiya-ima-vlak-kojto-va-rvi-samo-za-edin-pa-tnik/

12.01 2016 в 18:01

Реставрацията на базиликата в Плиска е добро дело.