Без качествена поддръжката на подвижния състав на БДЖ, парите на българските данъкоплатци за нови влакове ще продължат да потъват както досега. Това заяви пред OFFNews машинистът Младен Младенов, който е председател на инициативен комитет от служители на жп превозвача, който настоява за реформи в компанията.
Наскоро БДЖ откри процедури за закупуване на 40 нови пътнически вагона и 10 локомотива.
"Доставката на нов подвижен състав сама по себе си не е решение на проблемите. Държавата в лицето на министъра на транспорта не трябва да абдикира от контролните си функции за това какво се случва в националната жп компания", категоричен е Младенов.
Според него жп дружеството се води към фалит.
Новосформираното сдружение на служителите в БДЖ внесе в парламента списък с искания, които според работещите биха могли да спасят жп дружеството.
Работещите в БДЖ настояват да бъде публикуван Договора за извършване на обществени превозни услуги /ДОПУ/ между МТИТС и "БДЖ – Пътнически превози" и да бъдат представени заложените и реално изплатени средства за закупуване на нов подвижен състав за периода 2009 – 2019 г.
Настояваме да бъдат основно преразгледани политиките по развитието на човешките ресурси на БДЖ, условията на труд, които демотивират персонала и го принуждават да търси работа в други предприятия или в чужбина, посочват от инициативния комитет в писмото си до Народното събрание.
Работещите в компанията искат и външен одит на застраховането на подвижния състав на БДЖ, както и за информация за съкратените влакове в новия график на движение, който трябва да влезе в сила следващия месец.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
Евакуираха централата на БСП заради сигнал за бомба
Корнелия Нинова основава движение ''Непокорна България''
Черна Коледа: Четирима убити и десетки ранени при атаката на базар в Магдебург
Корнелия Нинова основава движение ''Непокорна България''