Железничари: Новите локомотиви и вагони не решават проблемите на БДЖ

OFFNews 25 ноември 2019 в 13:03 3840 0

Без качествена поддръжката на подвижния състав на БДЖ, парите на българските данъкоплатци за нови влакове ще продължат да потъват както досега. Това заяви пред OFFNews машинистът Младен Младенов, който е председател на инициативен комитет от служители на жп превозвача, който настоява за реформи в компанията.

Наскоро БДЖ откри процедури за закупуване на 40 нови пътнически вагона и 10 локомотива.

"Доставката на нов подвижен състав сама по себе си не е решение на проблемите. Държавата в лицето на министъра на транспорта не трябва да абдикира от контролните си функции за това какво се случва в националната жп компания", категоричен е Младенов.

Според него жп дружеството се води към фалит.

Новосформираното сдружение на служителите в БДЖ внесе в парламента списък с искания, които според работещите биха могли да спасят жп дружеството.

Работещите в БДЖ настояват да бъде публикуван Договора за извършване на обществени превозни услуги /ДОПУ/ между МТИТС и "БДЖ – Пътнически превози" и да бъдат представени заложените и реално изплатени средства за закупуване на нов подвижен състав за периода 2009 – 2019 г.

Настояваме да бъдат основно преразгледани политиките по развитието на човешките ресурси на БДЖ, условията на труд, които демотивират персонала и го принуждават да търси работа в други предприятия или в чужбина, посочват от инициативния комитет в писмото си до Народното събрание.

Работещите в компанията искат и външен одит на застраховането на подвижния състав на БДЖ, както и за информация за съкратените влакове в новия график на движение, който трябва да влезе в сила следващия месец.

    Най-важното
    Всички новини
    Най-четени Най-нови
    X

    Заедно с Азов на фронта в Донбас. Нашият кореспондент Горица Радева разказва войната от първо лице