Забравили да изградят отбивка по магистрала "Марица"

Последна промяна на 19 февруари 2015 в 08:56 28039 16

Строители и проектанти, които работят по магистрала "Марица" забравили да начертаят и да изградят важна отбивка на пътя. Идващите от Свиленград трябва да пътуват десетина километра до пътния възел Оризово, за да се качат на аутобана към Бургас.

За грешката признава шефът на УС на Агенция "Пътна инфраструктура" Лазар Лазаров.

„На мястото, на което аутобанът се свързва с „Тракия" при пловдивското село Плодовитово, няма отбивка за Стара Загора и Бургас. Когато в края на годината цялата магистрала „Марица" бъде готова, ползващите я ще бъдат неприятно изненадани от този недостатък", съобщава Лазаров пред Дарик. 

Магистрала "Марица" се финансира с пари по програма "Транспорт" и националния бюджет.

Този участък е проектиран още по времето на социализма от някогашното предприятие „Пътпроект" и е изграден в началото на 80-те години. Става въпрос за 5-километрова отсечка, която години наред свързваше „Тракия" с Плодовитово и старото шосе между Пловдив и Чирпан. Този участък е вече доста амортизиран и при пускането на „Марица" ще трябва и да се ремонтира.

Според Лазаров сега държавата ще трябва да плати от бюджета няколко милиона лева, за да може този пътен възел да се проектира и изгради. Това ще стане чрез мост над „Тракия". Обществената поръчка ще бъде обявена скоро.

Строителството на останалата част от „Марица“ закъсня и според най-актуалните графици аутобанът трябва да е напълно готов до края на септември. Причините за закъснението бяха археологическите разкрития, които удължиха срока с около 1 година, както и непредвидени в първоначалните проекти укрепвания на почви. Иначе магистралата трябваше да е готова още м.г. „Марица“ е дълга 117 километра и свързва „Тракия“ със Свиленград и ГКПП Капитан Андреево. 

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

25.10 2015 в 08:43

Ма нема начин да не е виновно БКП и кишата, Гришата и археологията!Пита се в задачката къде са блеяли и ленторезите и лентоподаващите толкова години?

19.02 2015 в 21:52

Е това си е с БКП напред!!! Това е комунизма!!!

19.02 2015 в 15:08

Аман от неграмотни журналисти и коментатори! През 80-те се строеше само по линията Калотина - Кап. Андреево, и само това се проектираше. 90-те ликвидираха Пътпроект...и построиха магистралата до Бургас. Сега строят Марица и когато стигнат до този възел...ще проектират и построят завоя надясно! Защото надясно от старото кръстовище Пловдив- Чирпан....се обикаля Чирпан и чак на кръстовището за Ст. Загора ще се качват за Бургас.
Споко, не е болка за умирачка...само ще се проточи работата за след местните избори!

19.02 2015 в 14:18

Е, точно това НЕ МОЖЕ ДА СЕ СЛУЧИ при БСП - не може да нямат отбивка, защото те нямат и построена магистрала! Ха ха ха......

19.02 2015 в 14:09

Е да, то всички магистрали требе да минават п/з София и Пловдив, в Северна България не е необходима магистрала, все пак тировете, които обикновените граждани трябва да търпят, е по-добре по селски пътища да минават, за да не се налага ремонт...И как сме една държава, пък някои са повече в държавата, Румъния да взема българския север, че и там да разберат, че не са в Средновековието

19.02 2015 в 12:25

Като цяло ми се вижда идиотско от Свиленград за Бургас да минеш през Пловдив. През Елхово е 170км, през Чирпан е 350км... нищо че има магистрала, бензина скъп

19.02 2015 в 12:16

Добре, че не са забравили магистралата!

19.02 2015 в 12:12

Нека все пак да внесем едно уточнение за всички "критици" и "плюещи навред", които не са пътували по тази отсечка:

Както е написано и в статията, "[т">ози участък е проектиран още по времето на социализма от някогашното предприятие „Пътпроект" и е изграден в началото на 80-те години."

Става дума за ето този участък:
https://www.google.bg/maps/@42.1907781,25.2314466,15z
По някаква много стратегическа и социалистическа причина, трасето е предвидено посока София-Свиленград, но не и Бургас-Свиленград.

19.02 2015 в 10:57

Идиоти...

19.02 2015 в 10:56

Архитекта е много добър