Изграждането на лот 3.2 от АМ „Струма“, в който попада участъка Крупник - Кресна ще струва над 730 милиона лева. Това стана ясно след обявяването на идейните проекти за трасето в Агенция "Пътна инфраструктура".
Проектът включва изграждането на ново ляво платно с приблизителна дължина 23,8 км и обходен път на гр. Кресна - част от дясно платно с приблизителна дължина 5,45 км“.
В конкурса участваха две компании.
На първо място е класирано предложението на „Пътпроект 2000“ ООД, което получава 93,278 точки, а на второ е „Пътпроект“ ЕООД - 89,859 точки.
Предложената от „Пътпроект 2000“ ООД проектна стойност за изграждането на участъка е 732 109 652,44 лв. без ДДС, а на „Пътпроект“ ЕООД 729 241 729,60 лв. без ДДС.
Дружеството предложило по-висока цена е включило в проекта си подобрения на съществуващите в момента напречни връзки между двете платна към бъдещото трасе, обясни председателят на журито арх. Петър Диков, представител на Сдружение „Български форум за транспортна инфраструктура".
Той подчерта, че и двата идейни проекта са разработени на високо професионално ниво и за кратко време въз основа на тях може да се стигне до подготовката на следващия етап - технически проект.
Най-високо е оценен проектът, който предлага максимално безопасно и устойчиво проектно решение. Геоложкият анализ на терена, през който ще премине трасето, е изключително важен компонент при подготовката и реализирането на сложен инфраструктурен проект, какъвто е лот 3.2 на АМ „Струма“.
Целта на конкурса е агенцията да придобие разширен идеен проект с подробно геодезическо заснемане и инженерно-геоложко проучване и парцеларен план за този участък от автомагистралата, въз основа на който впоследствие ще може да се възложи проектирането на фаза технически проект и строителство на 23,8 км ляво платно на АМ „Струма“ в участъка между Крупник и Кресна и на 5,45 км обходен път на гр. Кресна - част от дясно платно.
Като иновативно решение журито отбеляза предложението на „Пътпроект 2000“ ООД за изграждане на виадукт при км 394+151.90, ляво платно, чрез изпълнение на конзолен монтаж с централен отвор от 302 метра. Подобни съоръжения са уникални, обясни членът на журито инж. Павел Диковски, представител на Българска браншова камара „Пътища“.
И двата екипа са се опитали да минимизират броя на съоръженията, които трябва да се изградят, тъй като те оскъпяват построяването на трасето като обем на инвестициите, но въпреки това тунелите и виадуктите са неизбежни поради сложността на терена през Кресненското дефиле, обобщи арх. Диков. Предложено е изграждането на общо 7 тунела - пет по лявото платно от трасето и два при обхода на Кресна.
Конкурсът се провежда с присъждане на награди за участниците. Наградният фонд е 2 500 000 лева за 3 награди – за първо място – 85%, за второ – 10% и за трето – 5%. Наградният фонд дава правото на възложителя проектът да бъде използван.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
14389
4
20.04 2017 в 16:57
За справка вижте София на какво заприлича.
42249
3
20.04 2017 в 16:38
:)
42249
2
20.04 2017 в 16:37
Как може да пишете такива... БЕЗОТГОВОРНИ заглавия?! Той тоя участ толкова алчен ли ви се види? Щял моляти се да "глътне" една камара пари... Глупости!
ГЛУПОСТИ на фльонги и на таркальонги!
Участакът ще повиши цената си, а парите ще ги глътнат изпълнителите. И то не всички, че ше вземат да се задават. Една част от тях, къдя половината, ше се върнат за разпределяне "по второ направление" в партийния апарат назначил суеците, които са избрали изпълнителите, който пък са върнали част от себестойността на участъка.
Последни коментари
28-годишен арестуван сириец избяга от болница в Бургас
Тръмп ще говори със Зеленски и Путин за спирането на войната в Украйна
Русия започва серийно производство на Орешник в ''най-скоро време''
28-годишен арестуван сириец избяга от болница в Бургас
Украйна обяви, че вече има лазерното оръжие Тризъбец