Министърът на регионалното развитие и благоустройството Спас Попниколов заподозря саботаж на чиновници, лоялни към ГЕРБ, заради които се е стигнало до спирането на обществената поръчка за тунел "Железница".
Миналата седмица конкурсът за изграждането на съоръжението се провали с гръм и трясък след като бе открадната папка с техническата документация на един от кандидатите за изпълнител, което компрометира цялата процедура и равнопоставеността на всички участници.
"Мисля, че да се стигне до спиране на поръчката за тунел „Железница“ е и това, че се предоверих на екипите в министерството и агенциите към него, който наследих от предишното правителство", каза министър Попниколов в интервю за Агенция „Фокус“.
Според него грешката му била, че се предоверил на "тяхната компетентност, ангажираност и най-вече лоялност и желание работата да върви".
"Осъзнавам, че такъв стил на работа – на доверие, ангажираност и лоялност, няма как да бъде създаден за два месеца с хора, от години работещи под друго ръководство", заявява още служебният министър.
Попниколов посочва, че изграждането на магистрала „Струма“ е стартирало преди близо 20 години.
„В годините съм бил дори пряко ангажиран в повечето от изградените до момента участъци, като се започне от 2002 година при строителството на участъка Даскалово – Дупница. Свободно да изчезват или да се изнасят документи говори за едно - никакво спазване на закона и правилата на работа в институцията. Нещо повече – според мен това е целенасочен саботаж на работата през изминалите два месеца, рефлектиращ върху труда и на предходните правителства по отношение изграждането на АМ „Струма“, обясни той.
Попитан кой е виновен за забавянето и прекратената процедура, министър Попниколов отговори, че при така създадената ситуация относно процедурата за избор на изпълнител за проектиране и строителство на тунел „Железница“, а именно изчезването на документи, единственото законосъобразно решение е било прекратяването на процедурата.
„Оставям на компетентните органи да се произнесат защо и как се е стигнало до това. Може би не знаете, но бях член на комисията за избор на изпълнител на Лот 3.1 - тунел "Железница" в качеството си на външен експерт от листата на АОП. Офертите се отвориха на 16 август, 2016 година и оттогава не съм уведомяван за заседание на комисията, нито ми е представян график за работата. И така до деня на подаване на отвода ми 27 януари 2017 г.“, коментира той.
След като станал служебен министър Попниколов изискал справки за провеждащите се тръжни процедури в АПИ. Оказало се, че при повече от половината от тях, работата на оценителните комисии продължава повече от 6 месеца.
"Съществуват прецеденти дори с цяла година оценяване на оферти", казва още регионалният министър.



























Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
27061
2
10.04 2017 в 15:17
22008
1
10.04 2017 в 14:43
Бебе с рядко заболяване бе излекувано в АСК УМБАЛ Токуда
Когато па.., когато па...: Кметът на Ботевград забрани менте протеста на Пеевски
Ловна хижа на Чаушеску е обявена за продан. Началната цена е 1 млн. евро
Световната банка ще помага на България за по-ефективна жп инфраструктура
Радев: Ще изляза със свой политически проект, когато най-малко го очаквате
Руснак и съпругата му са залети с бетон и 'погребани' в пустинята
Тръмп: Европа е разпадаща се група от нации, водени от слаби хора