След провала със Струма: До 3 години ще е готова първата ни цяла жп магистрала

Последна промяна на 16 януари 2020 в 11:34 6200 2

Лошата новина за всички, пътуващи с автомобили към Гърция - оттеглянето на апликационната форма, с която страната ни кандидатства за еврофинансиране на магистрала Струма в Кресненското дефиле, всъщност е добра за българските железници.

Благодарение на провала с магистрала "Струма", страната ни получава шанс да завърши първата си модернизирана жп линия от граница до граница. Става дума за трасето от Капитан Андреево до Калотина.

До момента са завършени жп участъците от турската граница до Септември и от Септември до Бургас. В момента се изпълняват още няколко отсечки -  Елин Пелин - Костенец, Вакарел - Ихтиман, Ихтиман - Костенец и София - Волуяк. За продължението на жп линията след Волуяк към сръбската граница обаче липсва европейско финансиране.

В случая обаче Национална компания "Железопътна инфраструктура" действа изключително професионално и докара важния инфраструктурен проект до финалната права. Релсовата компания направи проекта, защити го като резервен за еврофондовете, стартира обществените поръчки и през декември дори получи цели 9 оферти по двете обособени позиции на участъка Волуяк - Драгоман.

Обособена позиция 1 е „Проектиране на железен път, контактна мрежа, съоръжения, строителство и авторски надзор на участък Волуяк-Петърч“. А обособена позиция 2 е „Строителство на железен път, контактна мрежа, съоръжения на участък Петърч-Драгоман, проектиране, строителство и авторски надзор на системи за сигнализация и телекомуникации на участък Волуяк-Драгоман“.

Кандидатите, подали документи за участие, по ред на подаване на офертите са:

ДЗЗД РЕЙЛ ГРУП ЗАПАД – за Обособена позиция 2
ОБЕДИНЕНИЕ ВОЛУЯК РЕЙЛ ДЗЗД – за Обособена позиция 1
ДЖЕНГИЗ ИИШААТ САНАЙИ ВЕ ТИДЖАРЕТ А.Ш. – за Обособена позиция 2
ВИСТРА ДЗЗД – за Обособена позиция 1
METRORAY INSAAT ELEKTROMEKANIK SAN. VE TIC.A.S. – за Обособена позиция 2
METRORAY INSAAT ELEKTROMEKANIK SAN. VE TIC.A.S. – за Обособена позиция 1
КОЛИН ИНШААТ ТУРИЗМ САНАЙИ ВЕ ТИДЖАРЕТ АД – за Обособен апозиция 2
ТЕРНА С.А – Обособена позиция 2
ТЕРНА С.А – Обособена позиция 1

Индикативната стойност на проекта е 345 917 408,20 лева без ДДС.

"Насочването на средствата от участъка на магистрала Струма в Кресненското дефиле ще даде възможност за новършване на първото ни модернизирано жп трасе от граница до граница. Ще се справим с проекта София - Калотина в срок и след 3 години от сръбската до турската граница ще се пътува по изцяло модернизирано трасе, заяви пред OFFNews Христо Алексиев, председател на УС на НКЖИ. 

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

1005

2

инженера

16.01 2020 в 23:48

Вицовете що са в раздел икономика?

873

1

ЛАФЪРДИЕВ

16.01 2020 в 15:28

Да припомним:
15.05.2016.. Заглавие - "Борисов кара влак с 205 км/ч."
След около две години ще ходим на море или до Истанбул с високоскоростен влак.
Очакванията са на министър-председателя Бойко Борисов, който откри обновения жп участък Любимец – гръцка граница, част от проекта за модернизацията на линията Първомай – Свиленград. Борисов присъства на официалното откриване на новоизграденото трасе с дължина 24 км., което позволява бързина на движение от 160 км/ч.
Министър-председателят и министър Ивайло Московски пътуваха по изцяло обновеното трасе от гр. Любимец до гр. Свиленград. Локомотивът, управляван лично от министър-председателя, разви скорост от 205 км/ч.
А факта, че по трасе проектирано с разрешена максимална скорост 160 клм. се вдигат 205..
Някой много са се упоили от мечтите в сънищата си..
Ама виж някой ЗАСТРАХОВАТЕЛИ още от тогаз са гръмнали шампанското.. Щото няма да плащат обезщетения..