Пълен абсурд: Влаковете на БДЖ ги има на сайта на Deutsche Bahn, но не и на bdz.bg

Последна промяна на 03 май 2018 в 13:35 9711 0

Освен традиционните за БДЖ проблеми с липсата на достатъчно подвижен състав и отказа да се пуснат повече вагони, за да се удовлетвори търсенето и обратното – ограничаване възможността хората да си купуват билети, интернет страницата на превозвача е напълно нефункционална. Ако искате да откриете влак в България, по-добре ползвайте сайта на германските железници Deutsche Bahn, съветват от Гражданската инициатива за обществен и релсов транспорт.

От организацията публикуваха видео, от което за пореден път става ясно, че реално движещи се влакове, липсват от интернет страницата на БДЖ (bdz.bg). Така ако искате да пътувате от София до Гюешево (границата с Македония) (6-та линия), сайтът ще ви отговори, че влакове няма. В действителност обаче влаковете до Гюешево пътуват 4 пъти в седмицата – понеделник, сряда, събота и неделя по 2 на ден от Кюстендил, където можете да направите връзка с влаковете София – Кюстендил.

Най-интересно става, когато се отвори интернет страницата на германските държавни железници (bahn.de). Там тя показва най-добрият вариант с най-малко време за престой, който е с две прекачвания и изобщо не може да бъде видян на интернет страницата на нашата железница.

От инициативата продължават да питат кои са хората, които определят алгоритъма на работа на сайта на БДЖ (защото очевидно базата данни, която ползват немските железници е същата като на нашата интернет страница).

Затова от гражданската инициатива предлагат да си внесем разработчици на онлайн съдържание от Германия, както и ново ръководство, и нов министър на транспорта. Те смятат, че железничарите в експлоатацията ще се научат да работят по германски образец, но не и политическото ръководство на дружеството и министерството, което не провежда политика, ориентирана към клиентите.

Не бива да се чудим и защо влаковете са празни след като проблемът от години се повтаря и мерки не се взимат, а ръководството на БДЖ говори за "светлото бъдеще", което все не идва.

От инициативата представят и забелязаните до този момент казуси с влаковете Стара Загора – София, София – Хасково, Пловдив – Троян, дестинации в Искърското дефиле и др.