Днес жп строителството в България отчете нов рекорд за скъпотия. За 20-километровото трасе между Елин Пелин и Вакарел ще бъдат изхарчени 498 800 012 лева без ДДС (598 560 014,40 лева с ДДС). Така строителството на километър от участъка излиза над 29,9 милиона лева.
Генералният директор на НКЖИ инж. Красимир Папукчийски подписа договора за модернизация на железопътен участък Елин Пелин-Вакарел. Отсечката е ЛОТ 1 от проект „Модернизация на жп участък Елин Пелин-Костенец“.
Участъкът между Елин Пелин и Вакарел е най-тежкият и труден за изпълнение от цялото трасе между София и Пловдив.
Неговата дължина е приблизително 20 км и в обхвата му попада най-големият жп тунел в България, с дължина 6.8 км, който ще бъде построен по тунелен способ и ще бъде напълно съвместим с изискванията за оперативна съвместимост. Подобно съоръжение не е строено у нас от 50-те години на XX век, когато в периода 1949-1951 г. е построен тунел Козница, свързващ Стара планина и Същинска Средна гора.
В рамките на обекта ще бъдат изградени нова гара Елин Пелин, спирка Побит Камък, Разделен пост Вакарел и връзката му с гара Вакарел. В обхвата на проекта са включени нова контактната мрежа и нови системи и съоръжения на външно електро-захранване и външно осветление на гаровите райони. Ще бъдат изградени и 2 броя двутръбни тунела с приблизителна обща дължина 1,5 км, пътен надлез и пътен подлез, 8 моста и естакади, 11 водостоци, шумозащитни съоръжения с приблизителна дължина 700 м, отводнителни съоръжения, нови системи за сигнализация и телекомуникация в гарите и междугарията и изграждане на нови системи за видео наблюдение и пътнически информационни системи.
Изпълнител на договора е ДЗЗД „Джен-Дуй жп Елин Пелин“, включващо фирмите: „Дженгиз Иншаат Санайи Ве Тиджарет Аноним Ширкети“ АД, „Дуйгу Мюхендислик Иншаат Туризм Дъш Тиджаред Ве Санайи Лимитед Ширкети“ ООД. Срокът за изпълнение е 72 месеца.
Строителството на жп участък Елин Пелин-Костенец, част от проект „Модернизация на жп линия София-Пловдив“ се осъществява със съфинансиране от Кохезионния фонд, чрез Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 г.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
Amethyst
Цонев: Момчето порасна, стана лидер и партията го припозна. Доган нека почива
Джендо Джедев
Бедните държави са гневни, че богатите им дават едва 300 млрд. долара за климата
Джендо Джедев
Цончо Ганев на събитие за ''модернизация'' на Китайската комунистическа партия в Пекин
Джендо Джедев
Украйна има одобрението да атакува Русия с френски ракети с далечен обсег