Със 70 години закъснява развитието и реформата в БДЖ. Смених ръководството на БДЖ заради резултатите и безхаберието. Европрокуратурата проверява изпълнителите на проекти. Някой си затваря очите за определени критерии. Възложител е НКЖИ, а изпълнителите са фирми, които създават консорциуми, защото не отговарят на изискванията. Някои от участниците фалират и възлагат дейности на подизпълнители. Резултатът е похарчени милиарди и няма направено нищо. Това заяви министърът на транспорта Георги Гвоздейков в сутрешния блок на Нова телевизия.
Преди ден той освободи борда на директорите на "Холдинг БДЖ".
Според Гвоздейков до края на 2026 г. планът е да приключат всички инфраструктурни проекти, така че жп транспортът да е по-бърз.
"Ползваме сериозен финансов ресурс от инструменти за инвестиции и не можем да покажем резултат. Положението е трагично. Искам да се извиня на ощетените от железопътния транспорт. Хората не заслужават това отношение. Нека от днес да ни светва червената сигнална лампа, че това не може да продължава и не бива да позволяваме това да се случва. Визията ми е стартиране на модернизацията отсега", заяви той.
И допълни, че европрокуратурата разследва усвояването на проекти от БДЖ.
По думите му подвижният състав трябва да се движи с максимална скорост 160 км/ч.
"Това ще позволи разстоянието София - Пловдив да може да се изминава за един час. Дистанцията от София до Бургас трябва да бъде изминато от 3,5 часа максимум. При максимална скорост 160 км/ч това е, което може да се направи и ще бъде успех. Ландшафтът не позволява по-висока скорост, подобряваме старите трасета. Където в момента се извършва ремонт ограничението е 30 км/ч. Не търпя такова безхаберие и съм поел инициатива да започнем да подобряваме комфорта. Така че сме изпратили писма до доставчиците на подвижен състав, за да осигурят такъв дори и втора употреба, който е сравнително ново поколение, за да модернизираме наличния", обясни Гвоздейков.
Закъснелите полети
Министърът коментира, че е възложил проверка чрез ГВА, а мерки вече са предприети, предстоят и санкции.
"Не сме налагали контрол, защото досега така е било изгодно, но след смяната на ръководството нещата се промениха", обясни той.
Системата за въздушна помощ
"Първият хеликоптер трябва около 15 декември да бъде наличен. В началото на септември на обучение заминават първата група от пилоти и инженери. В края на годината трябва да имаме лицензиран авиационен оператор и през януари 2024 г. да можем да извършваме медицинска услуга. През 2026 г. цялата страна трябва да разполага с въздушна медицинска помощ", подчерта Гвоздейков.
Мерки за нарушителите на пътя
"Трябва да покажем на обществото, че за нарушителите има безкомпромисни санкции. Подкрепям отнемането на автомобили на пияни и дрогирани шофьори. Аз съм "за" строги наказания, за да има дисциплина, а това е и превенция", отбеляза министърът.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
nms
Мъж е третиран като роб в Португалия цели 17 години
4I4ATA
БСП има 700 нови членове от началото на годината до днес, обяви Нинова
nms
Благоевград похарчи половин милион за нови лампи, но няма стълбове, на които да ги монтира
Dankata
Блинкен: Дори СССР не произвеждаше толкова бързо оръжия, колкото Русия в момента