За първи път Лидл България представя в асортимента си спортни обувки с текстилна част, произведена от 100% рециклирана пластмаса. 25% от нея е от стари пластмасови (PET) бутилки, събирани от плажове и крайбрежни райони, което предотвратява попадането им във водните басейни.
Обувките са собствена марка на Lidl – Crivit – и се предлагат в дамски, мъжки и детски вариант в различни цветове от 20-ти юли във всички магазини на веригата в страната до изчерпване на количествата. За изработката на един чифт от тези иновативни обувки са необходими между 11 и 16 пластмасови бутилки, а рециклираният материал се характеризира с висока устойчивост на гънки и стабилност на размерите. Влакната от рециклирана пластмаса абсорбират малко вода и съхнат бързо.
„Като глобална компания Lidl счита за свое задължение да развива бизнеса си по отговорен начин. Тази отговорност намира реално отражение в международната стратегията на групата Шварц - REset Plastic. В основата си стратегията цели избягване и намаляване употребата на пластмаса, включително промяна на опаковки, рециклиране, инициативи, свързани с почистването на водни басейни, и разработването на иновации. Спортните обуквки Crivit са именно една такава продуктова иновация и ние сме много щастливи, че можем да я предложим на клиентите на Lidl в страната“, сподели Елица Георгиева, ръководител Корпоративни комуникации на Лидл България.
Лидл България се ангажира и следва стриктно и последователно стратегията REset Plastic вече близо 3 години. Като част от нея компанията си постави две амбициозни цели: да намали съдържанието на пластмаса в опаковките на продуктите от собствените си марки с 20% до 2025 година, както и да направи 100% от опаковките на продуктите от собствените си марки максимално рециклируеми.
В изпълнение на тези цели компанията успешно реализира следните три мерки – през 2018 година веригата намали теглото на тарелките за прясно месо собствена марка, с което годишно спестява над 30 тона пластмаса. Като втора стъпка, компанията систематично намалява и съдържанието на пластмаса в бутилките на продуктите собствена марка, като с реализираните от 2018 година до момента проекти намали количеството вложена пластмаса с над 32 тона годишно.
На трето място през 2019 година Лидл България значително намали обема на продажбите на пластмасови изделия за еднократна употреба (чаши, чинийки, вилици, ножчета, лъжици, сламки), с което спести над 14 тона пластмаса, а от началото на тази година прекрати изцяло продажбата на такива артикули. Очакваният резултат от тази мярка е спестяване на още над 20 тона пластмаса.
***
За Лидл България
Lidl е най-голямата верига магазини за хранителни стоки в Европа, част e от немската Schwarz Gruppe и присъства в 32 държави. В България Lidl стартира своята дейност през 2010 г. Днес компанията има 101 магазина в 48 града и близо 3000 служители.
Публикацията е част от партньорство между OFFMedia и Lidl.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
3000
4
17.07 2020 в 13:54
3006
3
17.07 2020 в 13:15
12860
2
16.07 2020 в 21:39
3030
1
16.07 2020 в 18:49
Последни коментари
Терористът на коледния базар в Германия бил противник на исляма
Орбан обвини имиграцията за нападението в Магдебург
PISA: Българчетата са най-функционално неграмотни в Европа. Къде сме година след теста
Орбан: Преминаваме от военно време към ера на мир
Километрично задръстване на магистрала ''Тракия'' в посока Бургас