Lidl представя първите си спортни обувки, произведени от 100% рециклирана пластмаса

25% от нея е от стари пластмасови бутилки, събирани от плажове и крайбрежни райони

Лидл България Последна промяна на 16 юли 2020 в 17:44 7068 4

За първи път Лидл България представя в асортимента си спортни обувки с текстилна част, произведена от 100% рециклирана пластмаса. 25% от нея е от стари пластмасови (PET) бутилки, събирани от плажове и крайбрежни райони, което предотвратява попадането им във водните басейни.

Обувките са собствена марка на Lidl – Crivit – и се предлагат в дамски, мъжки и детски вариант в различни цветове от 20-ти юли във всички магазини на веригата в страната до изчерпване на количествата. За изработката на един чифт от тези иновативни обувки са необходими между 11 и 16 пластмасови бутилки, а рециклираният материал се характеризира с висока устойчивост на гънки и стабилност на размерите. Влакната от рециклирана пластмаса абсорбират малко вода и съхнат бързо.

„Като глобална компания Lidl счита за свое задължение да развива бизнеса си по отговорен начин. Тази отговорност намира реално отражение в международната стратегията на групата Шварц - REset Plastic. В основата си стратегията цели избягване и намаляване употребата на пластмаса, включително промяна на опаковки, рециклиране, инициативи, свързани с почистването на водни басейни, и разработването на иновации. Спортните обуквки Crivit са именно една такава продуктова иновация и ние сме много щастливи, че можем да я предложим на клиентите на Lidl в страната“, сподели Елица Георгиева, ръководител Корпоративни комуникации на Лидл България.

Лидл България се ангажира и следва стриктно и последователно стратегията REset Plastic вече близо 3 години. Като част от нея компанията си постави две амбициозни цели: да намали съдържанието на пластмаса в опаковките на продуктите от собствените си марки с 20% до 2025 година, както и да направи 100% от опаковките на продуктите от собствените си марки максимално рециклируеми.

В изпълнение на тези цели компанията успешно реализира следните три мерки – през 2018 година веригата намали теглото на тарелките за прясно месо собствена марка, с което годишно спестява над 30 тона пластмаса. Като втора стъпка, компанията систематично намалява и съдържанието на пластмаса в бутилките на продуктите собствена марка, като с реализираните от 2018 година до момента проекти намали количеството вложена пластмаса с над 32 тона годишно.

На трето място през 2019 година Лидл България значително намали обема на продажбите на пластмасови изделия за еднократна употреба (чаши, чинийки, вилици, ножчета, лъжици, сламки), с което спести над 14 тона пластмаса, а от началото на тази година прекрати изцяло продажбата на такива артикули. Очакваният резултат от тази мярка е спестяване на още над 20 тона пластмаса. 

***
За Лидл България 
Lidl е най-голямата верига магазини за хранителни стоки в Европа, част e от немската Schwarz Gruppe и присъства в 32 държави. В България Lidl стартира своята дейност през 2010 г. Днес компанията има 101 магазина в 48 града и близо 3000 служители. 

Публикацията е част от партньорство между OFFMedia и Lidl.

За писането на коментар е необходима регистрация.
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

1000

4

Нина Желева

17.07 2020 в 13:54

Поздравления ! Ако може да се помисли за някакво напомняне на клиентите да пазаруват със собствени торбички . В София в магазините на Лидл наблюдавам масово хората всеки път да си купуват нови торбички от касата и се учудвам... .Единици са тези, които си носят торбичка за многократна употреба от къщи - една от тях беше млада майка с деца вероятно японка. Подкрепям и изкупуването на стъклен амбалаж, жалко е да се прахосват стъклени бутилки заради неудобтвоо да се върнат някъде.

1006

3

Desi

17.07 2020 в 13:15

Всички идеи за намаляването на отпадъците описани в статията са чудесни, но аз имам една молба към Лидл България-намерете начин да организирате предаването обратно в Лидл на празни кенчета и стъклени бутилки поне от вашата марка Бира. Особено стъклените биха могли да се използват отново и отново, вместо да се генерират огромни количества стъкло и метал,които отиват на боклука. Искрено се надявам молбата ми да достигне до Лидл България! Благодаря!

8860

2

newfoundland

16.07 2020 в 21:39

Това е добра инициатива, рециклирането трябва да става все по-разпространено, а маратонките остава да са удобни и за носене!

1025

1

kolio

16.07 2020 в 18:49

Cena? :)