Комитова вижда протеста на пътните фирми като част от политическата кампания

OFFNews 02 октомври 2021 в 10:35 2171 1

Регионалният министър Виолета Комитова не приема протеста на пътните фирми като протест срещу нея самата, а като част от политическата кампания. Тя обясни пред БНТ, че са ангажирани повече от 155 000 работници в строителния бранш по данни на НСИ, което прави около 28-30 фирми и в момента се проверява дали им се плащат заплатите.

"Не казвам, че са нарочно организирани да протестират, но взимат системно пари от държавата, за да ремонтират пътищата. Това са една особена група фирми, която е зависима само от държавните плащания, а останалите са зависими от конкуренцията на пазара", каза министърът.

По думите ѝ са подписани петгодишни договори, че ще се ремонтират пътищата на България, но при наличие на бюджетни средства.

"Какво заварва служебното правителство в края на април - бюджет от 382 млн. лв. на АПИ, раздаден на фирмите за ремонти на пътища, не за ново строителство, при това дадени със задание. Едни текстове за още милиард отгоре - да копаят и да ремонтират. В договорите пише, че тези пари, които очевидно са повече от договорените, ще се изплатят, когато има наличност в бюджета на АПИ. Към момента обаче АПИ няма наличност, затова и фирмите си работят цяла година без бюджет", обясни Комитова.

Според нея те са работели така 4 г. и накрая по някакви неведоми пътища са им били доизплатени останалите средства, вместо да се въведе бюджетна дисциплина

"Знаете, че благодарение на народните представители осигурихме 100 милиона за пътна поддръжка. От опит знаем, че зимната поддръжка струва между 60 и 80 милиона. Искаме да ги дадем на пътните фирми, за да си направят пътното поддържане, както са го правили предните години", допълни министърът.

И подчерта, че служебното правителство е заварило фирмите с неизплатени средства още за миналата зима.

АПИ дължи на „Автомагистрали“ близо 250 млн. лв., обяви пък шефът на дружеството Десислава Христова пред Нова тв.

"Автомагистрали" не дължи пари на работници. Ние сме изпълнители на договори за текущ ремонт и поддръжка. И ние, и пътният бранш чакаме пари от пътната агенция. Нашите работници са около 500 души. В момента успяваме да плащаме заплати, но това няма да продължи дълго", съобщи Христова.

По повод на увеличената й заплата от 3600 лв. на 11 000 лв. обясни следното:

„Сякаш всичко е фокусирано върху мен. Моята заплата не зависи нито от принципала на г-жа Комитова, нито от решение на Борда на директорите. Възнаграждението ми зависи от закон, приет по време на управлението на ГЕРБ. Тези заплати се определят от правилника и е съобразно с това какви функции изпълняваш. От 10 август моите функции са променени. Дотогава съм била член на Съвета на директорите. След това заедно с изпълнителния директор управляваме дружеството".

Христова е категорична, че дружеството е на печалба.

„Не работим за чекмедже или за нещо друго. Работим публично", заяви Десислава Христова.

    Най-важното
    Всички новини
    Най-четени Най-нови
    X

    Иван Костов: Човекът, който промени България