В транспортният сектор никой не е изненадан от завръщането на Христо Алексиев като служебен министър на транспорта и съобщенията. Той е един от най-добрите специалисти по железопътен транспорт у нас, а освен това има и достатъчно опит на този пост - заемал го е вече два пъти в кабинетите на Огнян Герджиков и второто правителство на Стефан Янев, назначени от държавния глава.
Сега в Министерския съвет на Гълъб Донев обаче отговорностите, които ще носи Алексиев, нарастват значително, тъй като той освен министър ще бъде и вицепремиер по икономическата политика. Почти веднага след като управлявалата до момента четворна коалиция дойде на власт, той стана секретар по икономика на президента Румен Радев, който явно му има огромно доверие.
Христо Алексиев категорично не е партийно назначение, а чисто експертен кадър.
Кариерата му в железниците започна по време на управлението на тройната коалиция. Той се смята за лично назначение на бившия транспортен министър Петър Мутафчиев (БСП). После остана и при ГЕРБ - най-вече защото именно той бе човекът с най-голям опит в преговорите с ЕК по транспортни проекти.
Въпреки високия си пост, Алексиев често бе в ролята на вътрешна опозиция, тъй като винаги е поставял жп проектите пред строителството на магистрали, каквато е и общоевропейската приоритизация. През първия си мандат като служебен министър през 2017 г. именно той спря процедурата за отдаване на концесия на Летище София, а при втория си мандат на поста извади наяве куп скандални договори на БДЖ. Алексиев даде дебели папки за това на прокуратурата, която обаче, съвсем естествено и очаквано, не откри в тях престъпления. На неговите рамене падна и организирането на спасителната операция на заседналия край Камен бряг кораб Вера Су.
Христо Алексиев е магистър по „Международни икономически отношения" от УНСС и бакалавър по политология от Пловдивския университет „Паисий Хилендарски". Притежава редица допълнителни квалификации и сертификати в сферата на икономиката, управлението и дигитализацията от Импириъл Колидж Лондон, Бизнес училището на Оксфордския университет и други международни образователни институции.
През годините е заемал позиции като икономически експерт и консултант по проекта за изграждане на Интермодален контейнерен терминал в Пловдив, член на съвета на директорите на Зона за обществен достъп в "Пристанище Бургас", председател на съвета на директорите на "Пристанище Бургас" ЕАД и председател на управителния съвет и заместник генерален директор на Националната компания "Железопътна инфраструктура".
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
Джендо Джедев
Условни присъди за двама души след изборния скандал ''Чичо Цено, кой номер''
dolivo
България получава първите осем изтребителя F-16 догодина
Владè
Можем ли да се излекуваме от зависимостите си? Ралица Стефанова в подкаста на OFFNews
Владè
Лаура Кьовеши осветли първата голяма акция срещу мафията, включително и в България