Ексклузивно Рекорден пети провал в избора на председател на НС: ПП-ДБ пак се раздели. БСП не мръдна от номинацията си

Катарските шейхове поръчаха втори анализ: Защо заводът на VW трябва да е в София

OFFNews 31 юли 2019 в 09:03 25235 3

Президентът Румен Радев разговаря с емира на Катар шейх Тамим бин Хамад ал Тани в Доха.

Нов анализ, в който да се посочат всички предимства от изграждането на новия завод на автомобилния концерн Фолксваген в София, е поръчан от властите в Катар, научи OFFNews.

Емирството е основен акционер със 17% от собствеността в най-големия производител на коли в света и има тежка дума по въпроса за бъдещата производствена мощност. 

Властите в Доха преди няколко месеца поискаха подробен икономически анализ за евентуален завод в България, но след това се появиха информации, че именно заради натиск от Катар заводът ще отиде в Турция в района край Измир. 

Затова повторната обосновка до голяма степен потвърждава тезата, че "мачът не е свършил" и че страната ни все още има шанс да привлече инвеститор като "автомобила на народа", както се превежда името "Фолксваген".

Ясно е обаче и друго - ако има завод на VW в България, то той ще е на терена на бившия металургичен комбинат "Кремиковци", а не в икономическата зона край Пловдив, която вече не се разглежда като вариант.

Преди ден премиерът на Долна Саксония Щефан Вайл (ГСДП), който е част от ръководния орган на компанията, заяви пред Frankfurter Allgemeine Zeitung, че все още няма окончателно решение на надзорния съвет къде да бъде новият завод.

Той опроверга информацията, че Турция вече е избрана за изграждането на завода. България също участва в надпреварата. Процесът вероятно ще се продължи през есента, каза още Вайл.

    Най-важното
    Всички новини
    Най-четени Най-нови
    За писането на коментар е необходима регистрация.
    Моля, регистрирайте се от TУК!
    Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

    10964

    3

    Sin

    31.07 2019 в 18:58

    България безспорно е най-удобната дестинация, обаче е и страната с най-лош имидж и най-вече най-силна корупция. А никой не иска мафии, подкупи, цигании и резили за имиджа си, и най-малко големите фирми.

    6000

    2

    gupta

    31.07 2019 в 11:15

    Я се стегнете малко с новините за завода и да поспрем със спеколациите. 53% от акциите се държат от Порше. Какво се върти само Президента на Долна саксония и Катар като главни отговорни лица.

    6774

    1

    ЛАФЪРДИЕВ

    31.07 2019 в 09:38

    Новина от вчера - Toyo Tires инвестира €390 милиона в завод в Сърбия.. (гуми)
    Преди дни -
    27,06, - Германската ZF отвори завод за €160 милиона в Сърбия; ( електромобили)..
    4,07 - НВІЅ инвecтиpa $300 милиoнa в нaй-гoлeмия зaвoд зa cтoмaнa в Cъpбия..
    Ама ний сме били в кушията за чуждите инвестиции..
    За ФОЛКСВАГЕН... Важните ни предимства са:
    С пазар от 4 милиона.. При това на последно място по покупателна способност на гориво със средната заплата в Европа..
    С национална гордост, че вината, консервите ни и компотите се продават - например в Русия, на щандовете на Метро Русия, Била Русия и т.н. Щото има санкции на ЕС срещу Русия, а ний сме най-стриктни в спазването на санкциите..
    А ако ЕС наложи санкции на Турция заради газа в Кипър, ще бъдем спънати и за пазар от 80 милиона там..
    С голите обещания - " ша ви построим инфраструктурата", срещу готовата инфраструктура..
    Не на последно място - с над прибирани от държавата на над 50% от парите, които инвеститор дава за всяко работно място
     
    X

    НАТО възпира Армагедон от 1949 г. Свилен Спасов за новата книга от поредицата Власт и отговорност