"Скандално е Гинка Върбакова и част от нейния екип да влизат в управлението на ЧЕЗ България, което може да се случи на извънредно събрание на 27 ноември", заяви обяви говорителят на ПГ на "БСП за България" Елена Йончева.
"КЗК отказа на Гинка Върбакова придобиването на ЧЕЗ България, премиерът Борисов в края на март ни уверяваше, че държавата е поискала да участва в сделката, самата Върбакова каза, че премиерът иска да има пълен контрол върху сделката", припомни тя.
Йончева попита дали Гинка Върбакова е държавата.
"Кой предложи на ЧЕЗ Гинка Върбакова и нейния екип? Бойко Борисов ли препоръча те да влязат в ръководството на ЧЕЗ?", каза още Йончева.
Тя припомни, че прeз 2009 г. по предложение на правителството на Борисов, в управлението на ЧЕЗ бе вкаран неговият приятел Митко Каратиста.
"Тогава на въпрос към ЧЕЗ - защо той влиза в управлението на компанията, говорителят на дружеството Барбара Попанова отговаря: "Той е български гражданин, който добре познава социалната и политическа среда в България", припомни още тя.
Елена Йончева заяви, че зад гърба на българите, когато правителството се тресе от поредния скандал, Гинка Върбакова и нейният екип влизат в управлението на ЧЕЗ.
Тя обяви и че БСП внася и искане за независима техническа експертиза важни пътища в страната.
"Искаме да бъде направена независима техническа експертиза на автомагистралите Тракия, Хемус, Струма и Марица, както и на първокласен път I-1 - Видин - Кулата и второкласен път II-18 - Околовръстен път на София", каза лявата депутатка.
Тя заяви, че левицата иска това, за да обезпечи реален и безпристрастен резултат на направеното техническо изследване и настоява експертизата да бъде направена в независима европейска, лицензирана лаборатория.
"Искаме да получим отговор - краде ли се от българските магистрали", добави Йончева.
Народният представител обясни, че изследването се състои във взимане на вертикални ядки от тези пътища, които ще покажат не само дебелината на пластовете, но и техния състав.
"Така ще бъде сравнен даденият участък с първоначалните планове", обясни тя.
Йончева каза още, че състоянието на пътищата е видимо за всеки и без да се прави експертиза, а в обществото съществува убеждението, че голям процент от сумите по обществените поръчки се връщат към властта.
Бившата приятелка на Сергей Станишев покани медиите да проследят целия експертен процес и призова правителството да подкрепи тази независима експертиза.
„Вярваме, че това е единственият начин да изчистим името на България. Ако няма от какво да се притесняват, би трябвало да ни подкрепят в искането за такава независима техническа експертиза“, каза още народният представител.
Тя бе категорична, че исканата от БСП експертиза по никакъв начин не дискредитира българските строители, а е единственият начин те да бъдат защитени.
"Това е малка но реална стъпка срещу системата, която убива", заяви още Елена Йончева.
Тя обясни, че след като АПИ разреши взимането на такива проби, левицата ще събере средства, за да бъде извършена експертизата и няма да ангажира бюджета на държавата по никакъв начин.
"Всеки българин е заинтересован истината да излезе наяве, затова такава експертиза трябва да бъде направена", завърши Елена Йончева.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
23293
3
06.11 2018 в 21:43
8968
2
06.11 2018 в 17:20
14389
1
06.11 2018 в 15:22
Не съм фен на комунетата, но какво значение има дали е била или не е била приятелка с някого?Тя си е от БСП и не го крие, за разлика от ББ, Цв.Цв и компания.
За всички е важно да се види какво е състоянието на магистралите и колко е откраднато!
Последни коментари
''Най-доброто предстои!''. Пеевски сменя устава на ДПС в НДК (видео, снимки)
Депутатите ще разгледат Бюджет 2025 на 7 януари
PISA: Българчетата са най-функционално неграмотни в Европа. Къде сме година след теста
Орбан обвини имиграцията за нападението в Магдебург
Коледна проповед: Папа Франциск забрани на служителите на Ватикана да клюкарстват
Терористът на коледния базар в Германия бил противник на исляма
Орбан обвини имиграцията за нападението в Магдебург