Еврокомисията измисли как да не се манипулират километражите на колите втора ръка

По предложение на евродепутата Андрей Новаков се въвежда система за пробега от годишните технически прегледи на автомобилите

OFFNews Последна промяна на 06 октомври 2021 в 15:03 5557 0

Европейската комисия въвежда единна система за обмен на данни за пробега от годишните технически прегледи на леките автомобили, създадена по предложение на българския евродепутат от ГЕРБ /ЕНП/ Андрей Новаков като мярка за подобряване на пътната безопасност в Европа.

Платформата вече функционира. Тя е доброволна, безплатна е и е отворена за подаване на информация от всички държави-членки, за да бъде проследено техническото състояние на леките автомобили, които се препродават в ЕС.

По време на пленарната сесия на Европейския парламент в Страсбург Андрей Новаков призова страните от ЕС, включително България, да се присъединят към системата за обмен на данни. Той цитира независими изследвания и анализи, според които средната възраст на леките автомобили в Европа е 11 години, а 50% от продаваните коли втора употреба са с манипулирани данни за пробег. По думите му техническата изправност на превозните средства е основен фактор за предотвратяване на пътно-транспортни произшествия и активното ползване на системата от всички държави-членки ще спомогне за подобряване на условията за пътна безопасност в целия Европейски съюз.

За момента данните в единната платформа са достъпни за властите и контролните органи в страните от ЕС, но амбицията е платформата да бъде надградена и с публичен потребителски модул, който да позволява на всеки човек да проверява в реално време дали данните от километража на автомобил, предложен за продажба, съответстват на информацията от проведените годишни технически прегледи в съответната държава.

Във вторник Европарламентът прие резолюция, с която амбицията за постигане на нулева смъртност по пътищата до 2050 г. За да бъде постигната тази цел, евродепутатите искат по-строги мерки за пътна безопасност, като например ограничение на скоростта до 30 км/ч и нулева толерантност към шофирането в нетрезво състояние. В резолюцията се отбелязва, че годишно по пътищата на ЕС загиват около 22 700 души, а около 120 000 биват тежко ранени.

Най-важното
Всички новини
Най-четени Най-нови