Автоинструктори излизат на национален протест срещу промените в шофьорските курсове

OFFNews 10 януари 2020 в 11:39 2880 2

Автоинструктори от цялата страна ще вземат участие в национален протест на 14 януари (вторник) от 13:00 часа на площад Батенберг в София.

Протестът е организиран от Националния автоинструкторски съюз, Българския автоинструкторски съюз и Съюза на българските автомобилисти – СБА.

Основното искане на протестиращите е незабавно да бъде отменена заповедта на министъра на образованието и науката от 15.11.2019 за увеличение на броя на часовете по кормуване от 31 на 42. Тази промяна е тясно обвързана с въвеждането на нова система за контрол върху практическото обучение на водачите. Начинът на въвеждане на системата за контрол от Министерството на транспорта даде основание на голяма част от експертите в сферата да се усъмнят, че става въпрос за корупционна схема.

Договорът за изработка на системата е подписан в момент, в който работната група по обсъждане на промените, все още не е приключила своята работа. Междувременно, фирмата, на която е възложена изработката, вече е била готова със софтуера и той дори е предоставен за тестване на определени автоинструктори. В тази връзка възникват няколко въпроса, на които протестиращите очакват да получат отговори:

- Възможно ли е фирмата да е работила върху изработката на система за сигурност преди държавата да ѝ я възложи?

- Как собствениците на фирмата са знаели предварително, че изработката на тази система ще бъде възложена точно на тях?

- Кой е работил по тази система, тъй като към момента на сключване на договора фирмата няма наети работници, не внася осигуровки и няма публично оповестени проекти, свързани с възложените ѝ дейности?

- Възможно ли е промените да се правят с цел една частна фирма да събира такса (в размер на 20-30 лв) от 60-70 000 курсисти годишно за достъп до тази система?

- Ако последното съмнение е вярно, възможно ли е по този начин да се цели пренасочването на близо 2 милиона лева годишно към една частна фирма?

Националният протест е поредна стъпка срещу въвеждането на допълнителна тежест автоинструкторите и обучаващите се шофьори, след като през месец декември бяха събрани близо 1000 подписа на автоинструктори срещу промените.

„Нашето настояване продължава да бъде усилията на държавата да бъдат пренасочени към изпита, а не към шофьорския курс. Ако изпитът може да бъде купен, какво значение има колко трудно и продължително е обучението? В крайна сметка не курсът на обучение, а изпитът дава шофьорската книжка“, заяви инж. Емил Панчев, председател на СБА.

    Най-важното
    Всички новини
    Най-четени Най-нови
    За писането на коментар е необходима регистрация.
    Моля, регистрирайте се от TУК!
    Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

    23293

    2

    Стефан

    10.01 2020 в 21:50

    Бе боже, още по-просто е.
    Махат два часа седмично английски, и ги сменят със Закона за движение по пътищата, и Правилникът за приложението му. От VІІІ клас, и нататък. А в последните два класа на гимназията - да въртят кръгчета из двора на училището, и по улиците наоколо. Накрая - и матура за шофьорска книжка, който иска.
    Хем двама емигранта по-малко, хем двеста трупа пак по-малко.
    Зер за труповете и осакатените по пътищата плащаме всички. А който иска да изучи децата си за емигранти - да си плаща сам.

    13510

    1

    Mayya

    10.01 2020 в 18:25

    Даже курсове може и да не са задължителни. Ако има кой да те научи да караш, къде е проблемът да се явиш направо на изпит. Примерно, каква е логиката автоинструкторът да праща детето си на шофьорски курс. Той сигурно го е научил да кара още като ученик. Ако няма кой да те научи, се записваш на курс, който може да има различна продължителност, в зависимост от способностите на обучаемия. И след това важен е изпитът. Там да мислят нещата.
     
    X

    Историята на коледните лампички