Автоинструктори от цялата страна ще вземат участие в национален протест на 14 януари (вторник) от 13:00 часа на площад Батенберг в София.
Протестът е организиран от Националния автоинструкторски съюз, Българския автоинструкторски съюз и Съюза на българските автомобилисти – СБА.
Основното искане на протестиращите е незабавно да бъде отменена заповедта на министъра на образованието и науката от 15.11.2019 за увеличение на броя на часовете по кормуване от 31 на 42. Тази промяна е тясно обвързана с въвеждането на нова система за контрол върху практическото обучение на водачите. Начинът на въвеждане на системата за контрол от Министерството на транспорта даде основание на голяма част от експертите в сферата да се усъмнят, че става въпрос за корупционна схема.
Договорът за изработка на системата е подписан в момент, в който работната група по обсъждане на промените, все още не е приключила своята работа. Междувременно, фирмата, на която е възложена изработката, вече е била готова със софтуера и той дори е предоставен за тестване на определени автоинструктори. В тази връзка възникват няколко въпроса, на които протестиращите очакват да получат отговори:
- Възможно ли е фирмата да е работила върху изработката на система за сигурност преди държавата да ѝ я възложи?
- Как собствениците на фирмата са знаели предварително, че изработката на тази система ще бъде възложена точно на тях?
- Кой е работил по тази система, тъй като към момента на сключване на договора фирмата няма наети работници, не внася осигуровки и няма публично оповестени проекти, свързани с възложените ѝ дейности?
- Възможно ли е промените да се правят с цел една частна фирма да събира такса (в размер на 20-30 лв) от 60-70 000 курсисти годишно за достъп до тази система?
- Ако последното съмнение е вярно, възможно ли е по този начин да се цели пренасочването на близо 2 милиона лева годишно към една частна фирма?
Националният протест е поредна стъпка срещу въвеждането на допълнителна тежест автоинструкторите и обучаващите се шофьори, след като през месец декември бяха събрани близо 1000 подписа на автоинструктори срещу промените.
„Нашето настояване продължава да бъде усилията на държавата да бъдат пренасочени към изпита, а не към шофьорския курс. Ако изпитът може да бъде купен, какво значение има колко трудно и продължително е обучението? В крайна сметка не курсът на обучение, а изпитът дава шофьорската книжка“, заяви инж. Емил Панчев, председател на СБА.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
23293
2
10.01 2020 в 21:50
Махат два часа седмично английски, и ги сменят със Закона за движение по пътищата, и Правилникът за приложението му. От VІІІ клас, и нататък. А в последните два класа на гимназията - да въртят кръгчета из двора на училището, и по улиците наоколо. Накрая - и матура за шофьорска книжка, който иска.
Хем двама емигранта по-малко, хем двеста трупа пак по-малко.
Зер за труповете и осакатените по пътищата плащаме всички. А който иска да изучи децата си за емигранти - да си плаща сам.
13510
1
10.01 2020 в 18:25
Последни коментари
Коледна проповед: Папа Франциск забрани на служителите на Ватикана да клюкарстват
Терористът на коледния базар в Германия бил противник на исляма
Орбан обвини имиграцията за нападението в Магдебург
PISA: Българчетата са най-функционално неграмотни в Европа. Къде сме година след теста
Орбан: Преминаваме от военно време към ера на мир
Километрично задръстване на магистрала ''Тракия'' в посока Бургас