370 хил. лева глоба за Lidl за заблуждаваща реклама

OFFNews 18 февруари 2016 в 13:18 19106 8

"Лидл България" ЕООД ще бъде глобена с 370 859 лева за заблуждаваща реклама след решение на Върховния административен съд, който потвърди санкция, наложена от Комисията за за защита на конкуренцията.

Санкцията е заради рекламна кампания от 2013 г., проведена под мотото "Най-доброто от България, най-доброто от Европа".

Според Комисията и Съда връзката между категорията рекламирани продукти и търговските им марки, заедно със словосъчетанието „най-доброто” създава убеждението за най-добро качество от тази категория, предлагано под съответните марки. В същото време е било установено, че по качествени показатели тези продукти се доближават до границата на допустимите стойности за годност, пише в прессъобщение на Комисията.

Съдът потвърждава, че рекламното послание е в състояние да повлияе на икономическото поведение на потребителите и извлича необосновано предимство пред останалите предприятия, които предлагат същата категория продукти.

    Най-важното
    Всички новини
    Най-четени Най-нови
    X

    Заедно с Азов на фронта в Донбас. Нашият кореспондент Горица Радева разказва войната от първо лице