Търгът за доставка на 16 нови мотриси за средни и дълги разстояния на БДЖ, който е на етап обсъждане на технически предложения, е пред провал, научи OFFNews.
Най-вероятно процедурата с бюджет от 246 787 878,93 лв. без ДДС (296 145 454,72 лева с ДДС) ще бъде прекратена, въпреки подадените оферти от страна на трима световни производители на влакове - "Алстом", "Сименс" и "Щадлер".
Големият залог е изострил до краен предел кандидатите в търга за доставката на електрическите мотриси и в самата комисия по избора в БДЖ. По неофициална информация БДЖ търси оправдание в липсата на пари за предстоящото прекратяване на обществената поръчка, но проблемите са другаде.
И трите оферти отговарят на заданието на БДЖ. "Алстом" предлагат мотриси "Корадия", "Щадлер" са заложили на влакчета "Флирт", а "Сименс" предлагат модификацията "Дезиро ML".
Според източниците на OFFNews БДЖ в никакъв случай не иска да купи модела, предлаган от германския технологичен гигант, въпреки че компанията е традиционен доставчик на българските железници. "Сименс" достави 50 дизелови и електрически мотриси Дезиро, а наскоро спечели и поръчка за 10 локомотива "Смартрон".
Според ръководството на БДЖ обаче "Дезиро ML" отстъпвали значително като удобства и характеристики в сравнение с "Флирт" и "Корадия". Германските мотриси били подходящи за крайградски маршрути, но не и за дълги разстояния, заради тесните седалки и липсата на достатъчно места за багаж. А БДЖ иска да пуска новите влакчета до Варна и Бургас. Аргументът обаче е доста странен предвид факта, че австрийските железници ÖBB, чието качество няма нищо общо с това на нашите, си поръчаха 200 такива влака от "Сименс".
От родния жп превозвач предпочитали друг вид мотриси на "Сименс" - модификацията "Мирео", но от световния производител били неотстъпчиви за това, че участват с "Дезиро ML".
Любопитен момент е и това, че германците предлагат на БДЖ уникални условия за доставка - закупените мотриси да пристигнат у нас в срок от 6 месеца след подписването на договора, а не в определения срок от година и половина. Освен това те са и по-евтини от тези на "Алстом" и "Щадлер".
Някои източници на OFFNews обвързват очакваното прекратяване на тръжната процедура с интерес на компания, към която е бил поет ангажимент да получи договора за почти 300 милиона лева от БДЖ. Във всеки случай за момента казусът изглежда неразрешим и продължението му е много вероятно да е в съдебната зала.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
8074
3
15.10 2020 в 10:20
"""
- Абе, тука имаме едни боклуци дето не знаем къде да ги шитнем и ви покриват изискванията.
- Дайте ни нещо по - читаво.
- Не знаем къде да ги набутаме. С това ще играем. Можем още утре да ви ги пратим, че тука мухлясват в един склад.
"""
Разбира се, това е единствено на база на комуникацията, може и да са много хубави влакчетата, не знам.
11912
2
15.10 2020 в 09:52
1. Не знаеха, че имат такива изисквания? - не са включили правилните експерти или нямаха време?
2. Не искаха да ги вписват в заданието? - каква е причината да не искат? Кой намазва от това?
10372
1
15.10 2020 в 08:36
Последни коментари
Ловец простреля 22-годишен младеж край Самоков
Влак прегази двама работници на релсите (обновена)
Влак прегази двама работници на релсите (обновена)
Гърция реже банковите такси, кара банки да строят училища и помага за жилищата
Мениджър в схемата BETL: Ние също сме жертви на измамата, страхуваме се за живота си
ПП-ДБ-СС: Столичният общински съвет се управлява от невидимото мнозинство на Красьо Черния
Почина журналистката Маргарита Михнева