Обучението сред природата става все по-популярно в Европа. Повече от 40 години след създаването на първото горско училище, разположено в Тексас, САЩ, по методите на Мария Монтесори и довело до създаването на горско училище и в Хайгейт, Лондон, през 1967г., все повече подобни инициативи се откриват в Европа.
Великобритания, Дания, Белгия, Германия, Швейцария са само част от страните, предлагащи обучение на открито. Учейки сред природата, децата прекарват цял ден навън, като по този начин добиват уникален опит и преживявания. Основатели на този тип училища са сертифицирани педагози, еколози и преподаватели в сферата на науката, а у нас за момента Училище в гората се провежда от фондация “Fun in the Mountain” в Смолян.
Чрез обучението на открито децата се свързват с природата, дишат свеж въздух, развиват своите комуникативни умения, въображение и способност да мислят; изграждат своята увереност, но най-важното – естествената среда им носи истинско забавление.
Горската детска градина, предучилище и училище предоставят възможност на малчуганите да прекарат своите детски години в естествена обстановка вместо между четири стени в детска класна стая, да преживяват всеки сезон и промяната на природата от първа ръка.
Между високите дървета те развиват своето вродено любопитство и любов към ученето. По време на заниманията децата участват в огромно разнообразие от дейности, сред които построяване на бърлоги, снимки на листа, създаване на фентъзи светове, готвене в кухни от кал и грижа за околната среда, отглеждане на зеленчуци и посещение на ферми с животни, както и още много възможности за изследване на дивия живот на природата, заедно с опитен персонал.
Преподавателите са добре квалифицирани и със страст към природата и работата с деца, и знаят как да обхващат всички области от детското обучение в една различна, а всъщност естествена среда по практичен начин, който децата обикват.
Защо горските училища са успешни? Все повече горски училище са създавани в различни части на Европа. Нуждата от промяна в образованието във време на огромно технологично развитие е все по-голяма. Досегът с природата е тенденция в образованието, която се развива с бързи темпове.Предизвикателство е да се провокира детското внимание без компютри, телефони и таблети, но не е невъзможно.
Децата имат нужда да играят и опознават природната среда, както техните родители, баби и дядовци са го правели. Освен всичко училищата в гората спомагат за намаляване на затлъстяването при децата. Факт е и, че заради непрекъснатия досег с технологии, децата днес са изгубили връзката с природата още от своето раждане, а това води до различни негативни резултати върху тяхното развитие, като намалено използване на сетивата, хиперактиност и различни физически и психически заболявания.
Успехът на горските училища несъмнено се дължи на необятните възможности, които предоставя природата. Докато в класната стая могат да се доставят голям брой естествени материали, с които децата да работят и да опознават света, то навън всичко е учебен материал. Срещу лошо време са създадени пространства за подслоняване – основна в обучението е безопасността.
Доказателствата за положителните ефекти, които оказва това обучение, са множество, а тенденцията към развитие на все повече училища на открито без всякакви съмнения ще продължи да се развива положително.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
Няма коментари към тази новина !
Последни коментари
Nedejte taka
''Медицински надзор'' проверя кюстендилската болница, отказала прием на дете
CAHDOKAH
ГЕРБ към ПП-ДБ: Не е правилно срещите да са през социалните мрежи и медиите
dolivo
Пулмолог: Слушайте любима музика, като ви нападне вирус, не духайте силно носа при хрема
dolivo
Руснаците се готвят за настъпление в района на Донецк