Геноцидът над българските храни

Явор Цветков 06 юли 2016 в 19:31 9206 13

Kaufland, Billa, Metro, Lidl. Откровено чуждите имена на чуждите търговци на чуждите храни в родната ни България.

С агресивна реклама ни предлагат чуждите за вкуса ни евтини вносни храни със съмнително качество, с които заменят българските производители, българските продукти и българските марки. Пренебрегват българското качество и спират достъпа ни до него.

За последните 5 години Lidl щедро ни дарява възможности да бъдем като италианците, или испанците, гърците, парижаните, алпийците, мексиканците, азиатците, американците, британците, скандинавците. Дават ни богат избор, но само от чужди храни с чужди имена. На ниски цени. И така свикваме да живеем, градим стандарта си и възпитаваме децата си. В желание към чуждото, защото нашето не е ценно. Не е ценно и качеството. Всеки месец поне по веднъж ни показват колко важно е
да спрем да търсим българското качество.

Снимките, които събрахме, са все от брошури на Лидл. Но подобно е положението и в другите вериги. Тенденцията навсякъде е една и съща - убийство на българския вкус, унищожаване на българските храни, унижаване на всичко българско.

От потомци на горди предци, се опитват да ни превърнат в чуждопоклоници без корени и традиции.

Превръщат ни в общество с култура, ориентирана към ниската себестойност.

Такава ще бъде и стойността ни като човеци.

Не вярвам, че Lidl сами ще поискат да спрат да възпитават народа ни в интерес към съмнителен кулинарен вкус, загърбвайки българските традиции. В техен интерес е да маргинализират местните земеделски и преработвателни усилия, да затварят българщината в ъгъла, подчинявайки нашия труд и превъзнасяйки външния, чуждия за нашата държава.

Но интерес на българското общество е да спрем превръщането ни от народ с традиции в колония чуждопоклоници! Крайно време е държавата ни да застави чуждите търговци да зачитат труда на българския производител и вкуса към качествените храни на българския потребител.

    Най-важното
    Всички новини
    Най-четени Най-нови
    За писането на коментар е необходима регистрация.
    Моля, регистрирайте се от TУК!
    Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

    16193

    13

    SC

    07.07 2016 в 23:11

    В момента пия бира „Перленбахер“, закупена от „Лидл“. Хем ми е по-вкусна, хем по-евтина от прехвалените „Каменица“ и „Загорка“. И когато свърши, пак ще си купя оттам.
    А на господин Цветков му препоръчвам да чете внимателно етикетите. Току-виж се изненада, че има повече български стоки, отколкото си мисли.

    12216

    11

    Uzer2

    07.07 2016 в 16:57

    Харесвам Лидл, пазарувам от Лидл по обективни причини. Причините са много...

    11955

    10

    Стеф

    07.07 2016 в 16:51

    След последните местни избори и документалните свидетелства от Бобов дол лъснаха и още няколко причини защо големите търговски вериги пречат на комунистите:
    - големите търговски вериги са конкуренция на родните псевдо-бизнесмени и партийно назначени олигарси като Христо Ковачки и им пречат да получават лесните печалби, на които са свикнали в други области
    - големите търговски вериги не изпълняват политически поръчки
    - големите търговски вериги не агитират на избори за никоя партия и не слагат нейни предизборни плакати по магазините си и не участват в купуването на гласове
    - там, където има големи търговски вериги, хората имат възможност за избор при пазаруването и поради това назначените от комунистите псевдобизнесмени няма как да държат хората като роби или безправни крепостни селяни, посредством купонна система и с отпускане на стоки по усмотрение на робовладелеца-песвдобизнесмен.
    Ето защо комунистите ще направят всичко възможно да убият конкуренцията и свободната търговия

    11955

    9

    Стеф

    07.07 2016 в 16:49

    Ясно е защо комунистите надигат вой срещу един от малкото сектори, който работи добре и по европейски и защо искат да изгонят от България големите търговски вериги.
    Част от причините са отдавна известни:
    - магазините на големите търговски вериги са антипода на празните, мръсни и олющени магазини от соца
    - в големите търговски вериги се предлага голямо разнообразие от стоки и клиентите имат избор
    - големите търговски вериги работят в условия на силна конкуренция
    - големите търговски вериги са станали големи не заради политически протекции, а заради доверието на клиентите си
    - големите търговски вериги нямат интерес да предлагат некачествени стоки, защото това автоматично праща потребителите при конкуренцията
    - в резултат на свободната конкуренция големите търговски вериги предлагат много промоции и изгодни за потребителите оферти
    - в големите търговски вериги винаги е чисто, подредено и приятно за пазаруване, а работното време е удобно за клиентите
    - в големите търговск

    12347

    8

    ЗахариЯт

    07.07 2016 в 08:18

    Статията може и да е писана с добро намерение, но е откровено манипулативна. Малко ми стои като медийна подготовка за законодателни промени.
    Няма нищо лошо в това хората да опитват различни храни на различни национални кухни, а доколко представителни за тези кухни са щандовете на търговските вериги е друг въпрос. Да не говорим пък какво алхимично сирене и други изконно български храни произвеждат българските производители...
    А българският потребител може и да има вкус към качествени храни, но те често не са по джоба му.
    Изобщо, на който му се ядат качествени храни да се пусне събота и неделя по селата наоколо му и да си купи.

    11610

    6

    Prologue

    07.07 2016 в 00:46

    В подкрепа на българските производители, купети си лимонада 3 литра за 50 стотинки, шпеков салам с кости и Е-та за 2 лева, шоколад за 1 лев, кайма в пакетче за 1.50лв.
    Ай ще ви се и не знаят и глупостите, когато БЪЛГАРСКИТЕ производители се научат да произвеждат КАЧЕСТВЕНИ продукти за БЪЛГАРИ, тогва се правете на патриоти. Излагате се с тази статия!

    13501

    4

    Kostadin Stefanoff

    06.07 2016 в 23:50

    Понеже вече ставате дребнави в фанатичния си национализъм ви призовавам да си дигнете дупетата и да отидете в Гърция, турция, Сърбия, Румъния, Чехия.... и да видите как изглеждат Българските зеленчуци, и да се разходите след това по нашите пазари и да видите как изглеждат те на родна земя.
    Това "родно производство" което се продава у дома е 2ро и 3то+ качество. Плодове и зеленчуци които са в окаян търговски вид, често започнали да се развалят. Първото качество заминава в чужбина.
    Извинявайте ама няма да си купя гнили домати за да подкрепя онзи "дребен производител" от еди кое си село, за да може той да продължи да си изнася стоката в чужбина а на мен да продава тая дето не искат да му изкупят.
    Много популярни станаха турбо хипер мега веган органик но къкинг ГМО магазинчетата и сергииките, на които се продават храни изглеждащи все едно веднъж са ядени вече, на 5рни цени, защото са от на "дядо ми времето", че сигурно са си баш от тогава, като ги гледам...
     
    X

    Борисов и Пеевски преместиха парламента от страх от журналистите