Браншът: Туристическият ни маркетинг е сбъркан
Служебният министър на туризма Стела Балтова поиска консенсус между бизнеса за решаването на проблема с регулирането на защитата на потребителите.
В измененията на Закона за туризма е залегнала идеята това да става чрез гаранционен фонд или клиентска сметка.
Министър Балтова се срещна днес с членове на Управителния съвет на Асоциацията на българските туроператори и туристически агенти (АБТТА).
Според нея туристическият бранш следва да отстрани противоречията си и да излезе с обща визия, която да предложи на следващия парламент.
„Надявам се до края на март да имаме финални предложения“, каза още тя.
От АБТТА посочиха че има проблем с туристическия маркетинг, който се прави от министерството. Според тях той бил хаотичен и не бил правилно фокусиран. От организацията смятат, че усилията трябва да са насочени приоритетно към европейския пазар, от който имаме ръстове, заради увеличените полети на нискотарифните авиокомпании.
Председателят на организацията Байко Байков обясни, че сайтът на държавата bulgariatravel.org е морално остарял и е по-добре да бъде закрит. Той препоръча да бъде създаден изцяло нов продукт. От АБТТА предложиха и да се правят анализи на туристите, които идват по пазари, а не само да се броят гостите. Това означава да има визия какви туристи идват, тяхната платежоспособност и дали се връщат в България.