OffNews.bg

US разузнавателна комисия пита шефовете на Туитър и Фейсбук за руска намеса в изборите в САЩ

Ръководителите на Фейсбук, на собственика на Гугъл - Алфабет, и на Туитър са поканени да свидетелстват пред американския Конгрес в рамките на разследването за възможна руска намеса в президентските избори в САЩ през 2016 г., предаде Ройтерс, цитирана от БТА.

Тримата били поволени да се явят на публично изслушване в Комисията по разузнаването към Сената на 1 ноември, съобщи съветник там.

Официално съобщение посочва, че Комисията ще има открито изслушване следващия месец  технологични компании, които не назовава, в усилие "да разбере по-добре как Русия е използвала онлайн средства и платформи, за да посее раздор и да повлияе на нашите избори".

Представители на Фейсбук и Гугъл потвърдиха за поканите от Комисията, без да кажат дали ще се отзоват. От Туитър все още не е получен коментар.

Комисията в Камарата на представителите не назова компаниите, но източник от нея каза, че се очаква законодателите да изслушат същите три компании, които са помолени да свидетелстват в Сената.

Поканите за изслушване са поредната стъпка на разследващите конгресмени да получат информация от интернет компаниите, докато разследват мащаба на предполагаемите усилия на Москва да повлияе на миналогодишните избори в САЩ, отбелязва Ройтерс. Законодатели и от двете партии се опасяват все повече, че социалните мрежи може да са изиграли ключова роля в операцията за влияние на Русия.

Фейсбук разкри този месец, че предполагаеми руски тролове са похарчили 100 000 долара за разпространение в социалната мрежа на рекламни съобщения с политически характер, посредством създаването на фалшиви профили и страници.

В сряда президентът Доналд Тръмп нарече Фейсбук "антиТръмп" мрежа.

В отговор създателят на Фейсбук Марк Зукърбърг заяви:

"Тръмп казва, че Фейсбук е против него, либералите твърдят, че ние сме помогнали на Тръмп да спечели (изборите). И двете страни се разстройват от идеи и съдържание, което не им харесва. Ето какво означава да управляваш платформа, която е открита за всички идеи".

Зукърбърг призна, че кампанията в САЩ през 2016 г. е била първата, в която интернет е бил основното средство за комуникация на кандидатите с обществото. Той припомни, че след изборите първоначално е определил като "безумни" твърденията, че дезинформация във Фейсбук е можела да повлияе на вота. Създателят на социалната мрежа оцени сега тези свои думи като "пренебрежителни". Зукърбърг призна, че предоставянето на право на глас на хората във Фейсбук и възможността на кандидатите да общуват с избирателите директно е изиграло много важна роля на тези избори.

Създателят на Фейсбук каза, че социалната мрежа ще продължи да дава своя принос срещу опитите на правителствата да разпространяват дезинформация и да подкопават изборния процес, допълва ТАСС.