OffNews.bg

Три огромни ползи от социалните мрежи отвъд продажбите

Когато повечето предприемачи и собствениците на малък бизнес правят реклама, те очакват да генерират продажби. Големи продажби, защото са дали много пари за реклама. Но продажбите не са единственото нещо, което получават от рекламата.

Те са важни, безспорно, защото са източник на приходи и оправдават разходите по маркетиране на продуктите, но освен пари в сметката си, получават много повече. Получават „приходи“, които са важни в дългосрочна перспектива и без които една марка на може да съществува дълго време на пазара.

Борислав Айтов, основател и управител на една от водещите в България агенции за дигитален маркетинг Beshared, споделя кои са най-големите ползи от рекламата в социалните мрежи, отвъд продажбите:

Разпознаваемост на марката

Присъствието ви в социалните медии помага за увеличаване на разпознаваемостта на бранда. Това означава, че хората научават, запомнят и различават името, логото и продуктите ви. Дори и да не купят веднага, те научават, че ви има и че сте една от опциите на пазара на даден продукт. Не е важно просто да публикувате продукти и промоции, но и да работите върху името си.

Комуникирайте своите предимства и отличителни белези не само, за да накарате хората да купуват, но и за да ви запомнят. Покупката ще дойде неизбежно, ако сте успели да ги убедите, че си заслужава. Социалните мрежи ви помагат да изградите положителен имидж, който в последствие ще доведе до повече продажби. Не бързайте да се разочаровате, че платената ви реклама във фейсбук, например, е довела до малко продажби. По-важното е, че след нея повече хора знаят за вас и вашия продукт, така че бъдете търпеливи и постоянни в комуникацията си.

Лоялна публика

За да се радвате ежемесечно на добри продажби, трябва да си изградите лоялна публика, която да ви следи с интерес. Това става не чрез непрекъснато публикуване на оферти и нови продукти, а чрез генериране на полезно съдържание и чрез дискусии с хората, които ви следят. В тези дискусии трябва не само да говорите, но и да слушате и да отговаряте.

Лоялни потребители се създават дълго и трудно, но се губят лесно и много бързо. Затова не се осланяйте на еднократни успехи, а работете за дългосрочния си положителен имидж. За целта си струва да прочетете някоя и друга книга или да посетите лекция, посветена на изграждане на имиджа на един бранд, но може и да се консултирате със специалисти, които след като се запознаят с вашите цели, ще ви изготвят подробен план и стратегия за действие.

Трафик към сайта

Когато публикувате реклама с линк към онлайн магазина, целите да генерирате продажби. Но не само. Дори и при първото си посещение човек да не направи поръчка, той вече има връзка с вашия сайт и ще вижда по-често вашите реклами. Може този месец бюджетът му да не позволява нови покупки или да е преценил, че няма в този момент нужда точно от този продукт, но след месец-два може да е на друго мнение, така че не спирайте. Всяко посещение в сайта ви е успех, със или без реализирана поръчка.

Ако имате възможност да добавите блог секция в сайта си и да споделяте полезна информация за потребителите, още по-добре. Струва си да инвестирате време и средства в това да давате полза на хората безплатно. Всяко посещение в сайта ви може да прерасне в поръчка. Когато хората получават много неща безплатно, са по-склонни и да дават много в замяна.

Гледайте на тези 3 ползи като на дъски, с които строите една стълба. Колкото повече популярност, заинтересовани последователи и трафик към сайта получавате, толкова по-близо сте до върха. Успешните бизнеси са не тези, които гледат в посока резултатите в края на месеца, а в посока развитието си в края на годината и потенциала за следващата година.