„Теленова“: Защо ни трябват телефонни централи в дигиталния свят

Юлиян Арнаудов 06 юни 2025 в 10:21 18723 1
„Теленова“: Защо ни трябват телефонни централи в дигиталния свят

Снимка Теленова

„Теленова“: Защо ни трябват телефонни централи в дигиталния свят

След като вече дори децата ползват смартфони, повечето хора си мислят, че добрите стари телефонни централи са вече в миналото и мястото им е в музея. Като погледнем света около нас, само потвърждаваме тази мисъл – умните телефони се ползват за всичко – социални мрежи, имейли, видео и едва междудругото за разговори.

Големите компании все повече разчитат на чатботове с изкуствен интелект, с които да опростят и повишат ефективността на своето клиентско обслужване. Вътрешната комуникация все повече се опира на специализирани чат групи и видеоконферентни разговори.

Всички тези иновации карат мениджърите да се запитат дали изобщо им е нужна телефонна централа в компанията. По-младите дори може изобщо да не се сетят, че съществува такава опция. Нейното подценяване обаче може да коства много на всеки един бизнес – от голям до малък. Затова телефонните централи са важен компонент за всеки един предприемач.

На такова мнение са експертите от „Теленова“, които се занимават с доставката, изграждането и поддържането на подобни системи от 2006 г. Компанията е сред лидерите на пазара, като обслужват над 1500 фирми и институции в страната, като покриват целия спектър от предприятия – от малки, до големи, както и публичната администрация. Опитът на „Теленова“ показва, че телефонните централи не само, че не са излишни, но в доста случаи са задължителен компонент в стратегията на бизнеса.

Без избор за администрациите

Държавните и общински администрации малко или много са задължени да предоставят телефонна връзка с гражданите. Така е записано в наредбата за административно обслужване. Най-ефективният начин за това е чрез телефонна централа. Тя предоставя различни възможности за по-ефективно взаимодействие, както за гражданите, така и за служителите в администрацията.

Например, потребителите ще могат да се възползват от гласово меню, с което да изберат по-лесно с кой отдел да се свържат, вместо да бъдат прехвърляни от служител на служител. Самите държавни администрации ще искат освен за по-ефективна връзка, да разполагат с опция за запис на разговорите. По този начин ще може да осъществява по-голям контрол върху обслужването на гражданите, да следи за подадената информация дали е вярна и коректна. Тези неща не могат да се осъществят ефективно само със смартфони и мобилни номера.

„Теленова“ е интегрирала успешно различни проекти за телефонни централи за публичната администрация. Сред тях са Агенция „Пътна инфраструктура“, Изпълнителна агенция „Автомобилна администрация“, Софийска община райони „Студентски“ и „Лозенец“, община Самоков и други.

Мобилност в болницата

Може да звучи странно, но стационарните телефони могат да оптимизират работата в една болница, въпреки високата динамика на лекарската дейност. Те позволяват скоростна връзка между лекуващия лекар в съответното заведение, лабораторията или дежурния в съответното даденото отделение. Чрез телефонната централа комуникацията може да стане бързо и лесно, да спести ходене от единия край в другия край на болницата. Както за лекаря, така и за пациента.

Наличието на стационарна телефонна централа, не означава, че не може да има мобилно решение за персонала, който е непрекъснато в движение. Такова е DECT системата, което са безжични телефони, които продължават връзката с централата. Тези апарати могат да дойдат с редица функции, включително и бързи аларми и известия за дадени ситуации – например, паднал пациент.

Общите възможности на телефонната централа, като гласово меню, запис на разговорите и пренасочване към правилния отдел важат с пълна сила и при болничното обслужване. Чрез тях пациентите могат да запишат час за преглед, да разберат повече детайли за предстояща операция или дали заведението предлага съответна манипулация. Близките на пациенти могат да съберат повече информация за приетите им познати, без да се налага да тичат от кабинет на кабинет. Успешен пример в опита на „Теленова“ е най-голямата болница в северозападна България – УМБАЛ „Г. Странски“ в Плевен.

В хотела и за малкия бизнес

За туристите едно от най-важните изисквания при избор на хотел, покрай цена, разположение, санитарни възли и др. е наличието на безжичен интернет (WiFi). Бързата връзка с рецепцията директно от стаята е доста подценяван елемент, който може да донесе значителна добавена стойност на хотелиерите.

Например, брандиран телефонен апарат с логото на хотела, както и специализирани бутони за ресторанта, СПА центъра, фитнеса и другите услуги, които веригата предлага. Всичко това предоставя повече тежест на бранда пред клиентите, както и предлага значително улесняване, вместо да се разкарват посетителите от стаята до рецепцията и обратно. В България има и регулаторно изискване всички хотели от три звезди нагоре да имат телефони в стаята по съображения за безопасността, но това не означава, че те трябва да останат само част от интериора, а да играят много по-активна роля в обслужването. Примери за успешни интеграции на „Теленова“ са огромното казино-хотел GoldenEye на Капитан Андреево, както и всички хотели на веригата „Феър Плей“.

На последно място, но не по значение са телефонните централи и малкия и среден бизнес. Обикновено предприемачите стартират с подръчни средства, повечето от които лични – смартфон, лаптоп, автомобил, дори и апартамент. Когато обаче бизнесът се разрасне, персоналът се увеличи значително, отвори се офис и понякога отделни представителства или други обекти – тогава необходимостта от стационарни телефони започва да се увеличава.

Добър пример за това са „Елит Кар“, които са дистрибутори и търговци на едро и дребно на части за автомобили и имат 14 регионални представителства. Във всяко едно от тях „Теленова“ е инсталирала телефонна централа за по-добра, лесна и ефективна комуникация между различните звена.

Може да продължим с примерите, но телефонните централи продължават да играят важна роля в бизнеса и администрацията, въпреки силно дигитализирания онлайн свят. Предоставят бърза и лесна пряка комуникация и някои уникални възможности за по-добро обслужване на клиенти в най-разнообразни ситуации.

Виж още за:
    Най-важното
    Всички новини
    Най-четени Най-нови
    За писането на коментар е необходима регистрация.
    Моля, регистрирайте се от TУК!
    Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!

    17865

    1

    klimt

    07.06 2025 в 06:46

    В България хирата се отказват от стационарен телефон заради Ало измамници и мними Колектори.Така че статията може да е верна,но никой няма спокойствие когато му звънят денонощно.
     
    X

    ДА ПОГОВОРИМ ЗА ПАРИ: Тръмп и митата: Как промениха световната икономика? (епизод 3)