Рязък спад в продажбите на Google и Microsoft. YouTube се задъхва в конкуренцията с TikTok
Продажбите на технологичните гиганти Alphabet и Microsoft рязко се забавиха.
Alphabet, която е собственик на Google и YouTube, отчете едва 6% ръст през тримесечието до септември, тъй като фирмите са намалили рекламните си бюджети. Това е най-слабият тримесечен ръст на американската фирма от близо десетилетие насам извън началото на пандемията, отбелязва Би Би Си.
Приходите ѝ през третото тримесечие са $69 милиарда при прогнозирани $70,9 млрд. Рекламните приходи на Google възлизат на 54,5 млрд. долара в сравнение с $53,1 млрд. м.г., но са под очакванията на анализаторите.
Печалбата на Alphabet е спаднала с близо 30% до 13,9 млрд. долара през тримесечието, тъй като приходите от реклама в YouTube са намалели за първи път, откакто фирмата започна да ги отчита публично в края на 2019 г. Те са се свили с около 2% до $7 млрд. от $7,2 млрд. по това време миналата година.
Microsoft регистрира отслабнало търсене на компютри и други нейни технологии. Продажбите на компанията са се увеличили с 11% до $50,1 млрд. Това е най-бавният ръст на приходите от 5 г. насам.
Потребителите и фирмите по света намаляват разходите си, тъй като цените растат, а лихвените проценти се повишават, което засилва опасенията за глобална рецесия.
Силният щатски долар също е в ущърб на американските мултинационални компании, тъй като оскъпява продажбата на продукти в чужбина.
Подобно на много технологични фирми и социални медии, Alphabet се бори и с конкуренцията на TikTok на фона на по-широкия икономически спад.
"За пореден път растежът на YouTube се забави на фона на силната конкуренция от страна на TikTok и други играчи в областта на видео стрийминга - казва Джеси Коен, старши анализатор в Investing.com. - Alphabet е негативно повлияна от влошаващите се макроикономически фактори, като нарастващата инфлация и притесненията за възможна рецесия."
Главният изпълнителен директор Сундар Пичай обяви, че че Alphabet се фокусира върху нови начини за монетизиране на късометражните филми в YouTube и подобрения в Search и Cloud.
Ръстът на продажбите на фирмата се забавя вече пет поредни тримесечия.
Големите технологични фирми отбелязаха скок на продажбите си по време на пандемията, тъй като поставените под локдаун потребители и работници започнаха да разчитат повече на техните технологии. Но при сегашните условия съдбата на сектора изглежда по-неблагоприятна.
През последните месеци Alphabet заяви, че забавя наемането на служители, а Microsoft съкрати работни места. Други технологични компании също решиха да съкратят персонал, включително Netflix и Twitter, или да забавят темпото на наемане на служители, като например социалната медийна платформа Snap.