OffNews.bg

Как да изпъкнем с коледна кампания в социалните мрежи

В разгара на есента в повечето фирми кипи трескава подготовка за коледни кампании, намаления, събития и пр. Ясно е, че Коледа е времето, когато хората харчат най-много пари за нужни и ненужни продукти, така че търговците се възползват максимално от това явление.

Допитахме се до управителя на Beshared, една от най-големите в България дигитални рекламни агенции, Борислав Айтов за съвети и насоки към малкия и средния бизнес: как да подсилим ефекта на коледните си рекламни кампании чрез социалните мрежи?

„Социалните мрежи доказаха и продължават да доказват вече година и половина, че са най-добрият инструмент не само за реклама, но и за свързване и сплотяване на хората по време на криза. През този период се появиха и се усъвършенстваха много функционалности, които улесняват потребителите в ежедневното споделяне на съдържание. Така например опцията за добавяне на активен линк в стори в Инстаграм позволи на фирмите и потребителите да споделят уебстраници до които всеки техен последовател може да стигне само с един допир на пръста си.

За да извлечете максимума от коледните си рекламни кампании този сезон, използвайте максимално социалните мрежи, тъй като те продължават да са най-ефективните канали за реклама.

Бъдете активни и активизирайте последователите си

Моят съвет е да бъдете колкото се може по-активни, особено в сторитата си. Споделяйте повече съдържание и добавяйте линкове към онлайн магазина си. Планирайте добре съдържанието си, така че всеки ден да имате такова едновременно в двете основни социални мрежи Фейсбук и Инстаграм.

Същевременно с това накарайте последователи ви да реагират и да взаимодействат с вас, използвайки опциите за въпроси, анкети или реакции. Бъдете креативни и ги предизвикайте да познаят какво сте им подготвили за Коледа, покажете откъс или малък детайл от нещо, което ще споделите съвсем скоро.

Промотирайте повсеместно

Използвайте съвместно промотиране на съдържанието си в различните социални мрежи (сross-promote), за да увеличите ангажираността на своите последователи едновременно навсякъде. Например, в Инстаграм промотирайте събитие, което сте създали във Фейсбук или ако в Инстаграм фен ви тагне в свое стори, го промотирайте и във фейсбук.

Крос-промотирането е различно от крос-публикуването (cross-posting), което се изразява в едновременно публикуване на едно и също съдържание в няколко социални мрежи. Когато крос-промотирате, вие целите да привлечете феновете си от Фейсбук в Инстаграм, например и обратното. Или чрез Фейсбук и Инстаграм да привлечете последователи към You Tube канала си или на LinkedIn профила ви.

Ако например създадете Коледна томбола във фейсбук, обезателно я промотирайте и в останалите социални мрежи, като предоставите линк, който феновете ви да последват. Комуникирайте регулярно всичко актуално, което се случва с вашия бранд във вашите обекти, като снимате и споделяте в стори и постове.

Създайте „най-добрия“ коледен подарък

Създайте коледни промо пакети с ваши продукти или направете статия със списък с най-добрите коледни подаръци, включвайки своите продукти в нея. Така улеснявате потребителите, които започват трескаво да търсят „най-добрия“ подарък за близките си.

Дайте, за да получите

Насърчете хората да споделят за вас и вашите продукти, като им предложите награда в замяна. Дали ще е промокод за отстъпка или дребен подарък при поръчка, няма значение, важното е да ги оставите с добро впечатление и да ги стимулирате да споделят за вас в своите профили. Не забравяйте, че рекламата от доволен клиент е най-добрата реклама.

Например, обявете, че през месец декември всеки, който сподели в профила си публикация, в която показва как ползва ваш продукт, ще получи отстъпка/малък подарък при следваща поръчка/покупка.

Снимайте видео

Използвайте повече видео съдържание, с което да представите своите продукти, обектите си и услугите, които предлагате.

Бъдете креативни, не копирайте чужди идеи. Най-печеливши са видеа, в които сте искрени, позитивни и забавни. Може да споделите как украсявате обектите си за празника или как опаковате в празнична хартия поръчките.

Създайте специален хаштаг

Ако използвате правилните коледни хаштагове в своите собствени публикации, ще привлечете хора към себе си. Но можете и да измислите интересен хаштаг, свързан с Коледа и да стимулирате аудиторията си да споделя снимки с него. Изберете позитивни думи и послания, обвържете го с нещо българско или традиционно, бъдете герой в очите на аудиторията си. Хората обичат да подкрепят бизнеси, които изповядват близки на техните ценности и това ще ги накара да споделят повече вашето съдържание.

Работете с микро инфлуенсъри

Партньорството с инфлуенсъри има много позитиви, но е важно с кого точно избирате да работите. Предимството на микроинфлуенсърите е, че са по-силно ангажирани със своята аудитория, тъй като имат по-малко последователи и не изискват голяма инвестиция от ваша страна. Примери за микро инфлуенсъри са експертите в определена тясна област и блогърите с няколко хиляди последователи в мрежата. Достатъчно е да намерите няколко лица, които споделят вашите ценности и харесват искрено вашите продукти и можете лесно да създадете успешно съдържание, което да привлече стотици последователи на вашия бранд.

Инвестирайте

Тук ще повторя мантрата „Дайте, за да получите!“. Ако искате рекламата ви да привлече приходи, ще трябва да направите известни разходи. За щастие рекламата в социалните мрежи е все още най-евтината в сравнение с всички останали познати канали за реклама, така че с правилно планиране и управление на парите си можете да изкарате много повече. Помнете, че ефектът няма да е само коледен, доволните клиенти ще ви запомнят и ще се върнат при вас и следващата година.“

За финал, Борислав Айтов напомня, че всички тези усилия трябва да са повсеместни и постоянни, добре планирани и креативно изпълнени, за да имат истински успех. Гледайте на разходите като на инвестиция, от която ще черпите дивиденти дълго време.