Измамна схема от името на ЧЕЗ плъзна и сред клиенти на ЕНЕРГО-ПРО
ЕНЕРГО-ПРО, дружеството, което доставя ток в Североизточна България, е поредната комунална компания, засегната от фишинг атаки.
В енергото са постъпили сигнали от клиенти за получени имейли от името на компанията. В тях се съобщава за „надвзети“ суми и се приканват за споделяне на лична информация и последване на зловреден линк уж за да им възстановят пари.
От ЕНЕРГО-ПРО се разграничават от тези недобросъвестни опити за ощетяване на потребителите. Клиентите на компанията е необходимо да знаят, че при необходимост от възстановяване на суми ЕНЕРГО-ПРО ги приспада при издаване на фактурата за следващо плащане. Възстановяване на суми в брой или по банков път става само след изрично подадено заявление в Център за обслужване на клиенти или чрез имейл до service@energo-pro.bg, подписано с квалифициран електронен подпис. Компанията няма практика да изисква по имейл потвърждение на данни за банкови сметки или други с тази цел, обясняват от фирмата.
Фишинг атаките представляват изпращане на измамни имейли или други електронни съобщения, за да бъдат заблудени потребителите с цел получаване на техни конфиденциални данни. След като им бъде върната желаната информация, хакерите получават достъп до пароли и финансови услуги, използвани от предоставилите данните, като по този начин биха могли да откраднат пари, блокират акаунти, злоупотребят с профили.
Същата измамна схема, за която сега съобщават от ЕНЕРГО-ПРО плъзна преди десетина дни и сред клиентите на ЧЕЗ. Тогава от компанията подчертаха, че не изпращат имейли, свързани с възстановяване на суми и посочват, че лични данни на клиентите не са изтичали и не са били копирани от сървърите на дружеството.