OffNews.bg

Google спира да наднича в имейлите, за да ни показва "подходяща" реклама

Google спира да сканира съдържанието на имейлите в Gmail с цел осигуряване на персонализирани реклами.

Технологичният гигант оповести решението в блога си в петък и уточни, че то ще бъде изпълнено по-късно тази година.

Показването на реклами е основано на база настройките на потребителите. Те могат да ги променят по всяко време, включително да премахнат персонализацията на рекламата.

Google "наднича" в личните имейли, за да създаде реклами за Gmail почти от старта на една от най-популярните електронни пощи днес, отбелязва "Индипендънт".

Въпреки решението си да спре преглеждането на имейлите заради рекламите, ще има други начини, по които Google ще сверява информацията за онлайн активността на потребителите си, за да приспособи рекламата. Например ще следи видео клиповете, които гледате в YouTube, ще продължи да наблюдава какво търсите и всъщност всичко, което правите в Chrome, ако сте влезли в Google акаунта си.

Може да проверите какво и как Google ви закача реклами, като отидете на "Ads settings" във вашия Gmail акаунт.

Имейлите ни все пак ще останат под наблюдение - не заради рекламата, а например заради проверката за спам и откриване на вируси.