''Facebook вреди на децата, разпалва конфликти, обезсилва демокрацията''
Facebook всеки ден избира печалбата пред сигурността на потребителите си. Лидерите на компанията са наясно, че има начини да направят Facebook и Instagram по-безопасни, но предпочитат да поставят огромните си печалби пред човешките права.
Това заяви днес Франсис Хоугън по време на изслушване в Европейския парламент. Преди месец бившият продуктов мениджър на компанията направи обществено достояние десетки хиляди страници с вътрешни проучвания и документи, показващи, че Facebook се използва за разпространение на омраза, насилие и дезинформация.
Франсис Хоугън благодари на Европейския парламент за желанието да се изправи срещу една от "най-сериозните заплахи" за правата на гражданите на ЕС:
"Присъединих се към екипа на Facebook, защото мислех, че компанията има потенциала да показва доброто от хората. Днес съм тук защото вярвам, че Facebook вреди на децата, разпалва конфликти, обезсилва демокрацията и заплашва гражданските общества", заяви тя.
Според нея демократичните държави трябва да направят това, което винаги са правили, когато действията на пазара са в конфликт с интересите на хората и обществения живот:
"Демократичните общества трябва да се намесят и да въведат ново законодателство. Благодарна съм, че ЕС приема казуса много сериозно. Надявам се, че това ще даде пример и на други държави, включително и моята. Това е възможност за свързване на бъдещето на технологията с демокрацията."
Хоугън работи в сферата на продуктовия онлайн мениджмънт от 2006 г. насам, преди Facebook е работила и за гигакомпаниите Google и Yelp.
"Заради опита си имам база за сравнение как всяка от тези компании подхожда към проблемите. Решенията на ръководството системно подклаждат разделението и омразата, защото - както самият Зукърбърг е казвал - публикациите, съдържащи противоречиво съдържание, събират повече реакции. Изборите, които Facebook прави, са истински проблем за психическото здраве на децата, най-вече на подрастващите момичета."
По думите на Франсис Хоугън никой извън Facebook не е наясно какво точно се случва вътре в компанията. Тя е категорична, че е нужно да има пълна прозрачност на информацията за алгоритмите на Facebook:
"Разкриването на тази информация е истински риск за мен. Все още имаме време да действаме, но трябва да го направим сега."