"Епъл" представя телевизионна платформа и кредитна карта
„Епъл“ представи новата си телевизионна и видео платформа „Епъл ТВ +“ на звездна церемония в Калифорния, където на сцената, за да обявят новата услуга, застанаха Дженифър Анистън, Стивън Спилсбърг и Опра Уинфри, предава Би Би Си.
Платформата на технологичния гигант ще включва и предавания от вече съществуващите услуги на Hulu и HBO.
На събитието са обявени и нови услуги, които „Епъл“ ще предлага - собствена кредитна карта, портал за игри и подобрено приложение за новини.
По този начин стана ясно, че събитието не е организирано, за да се представи ново устройство, а е насочено главно към услугите на компанията, която след 42 години променя посоката си на развитие, пише Би Би Си.
Какво ще представлява „Епъл ТВ +“ ?
Платформата се приема с големи очаквания, като навлиза в пазар, който към момента е доминиран от Нетфликс и Амазон.
Приложението, което бе представени от Стивън Спислбърг, ще стартира от есента, като абонаментната такса не бе представена пред публиката.
В пакета обаче участие няма да вземат Нетфликс, които са отказали да бъдат част от платформата на „Епъл“.
Зад проектите, които ще бъдат предлагани от „Епъл ТВ +“, стоят и имената на актьори като бяха Рийз Уидърспун, Стив Карел, Джейсън Момоа, Алфре Ууърд и други. Ясно е, че компанията е похарчила над 2 милиарда долара в Холивуд, за да създаде ново съдържание.
Приложението ще бъде достъпно и на конкурентни устройства като „Самсунг“, “Ел Джи“, “Сони“, смарттелевизори “Визио“, както и от “Файърстик“ и “Року“ на Амазон.
Кредитната карта?
Кредитната карта „Епъл Кард“ ще бъде пусната още през лятото, като потребителите ѝ ще могат да се възползват от нея както на приложение, така и физически.
От „Епъл“ обявяват, че картата ще предлага много бонуси и няма да има такси за закъснение, годишни или международни такси.
Каква ще бъде платформата за новини?
Услугата „Епъл Нюз +“ ще включва повече от 300 заглавия на списания, периодични издания и онлайн медии.
Приложението няма да следи какво потребителите четат, както същото важи и за рекламодателите.
Платформата ще струва 9.99 долара на месец и ще може да се използва само от потребителите на „Епъл“.
Към момента тя вече е налична в САЩ и Канада, а в Европа ще бъде пусната по-късно тази година.
„Епъл“ пуска и платформа за игри
Една нова платформа за игри, „Епъл Аркад”, ще предложи над 100 ексклузивни игри от магазина за приложения, които ще бъдат изпълними офлайн.
През есента платформата ще бъде пусната в 150 страни, като абонаментните цени все още не са представени.
Според анализатори на пазара по този начин „Епъл“ навлиза нагоре по веригата, като увеличава ангажимента си към пазара на игрите“
По думите на репортера на Би Би Си Дейв Лий, „Епъл“ прави агресивен тласък в няколко пазара, където благодарение само на мащаба си, той веднага става масивен играч.
„Неговата телевизионна услуга отдавна е в процес на създаване и компанията е натрупала списък с големи звезди, както се очакваше. По-голям тест ще бъде колко креативни ще бъдат тези идеи - много успехи на „Нетфликс” са били свързани с намирането на нови таланти, а не за хвърляне на пари при вече известни имена”, пише той.
„Също така имам резерви относно това колко граници са готови “Епъл“ преминат и да подтикнат с творческите си начинания: ако те са толкова контролиращи с телевизията си, колкото и с марката си, това ще бъде каталог, лишен от рискове.“
Според Дейв Лий телевизията иска да превърне устройствата си в портал, който да дава всички услуги, от които един човек се нуждае, като в близко бъдеще компанията ще представи нещо ново. По думите му „обявяването на кредитната карта показва колко далеч „Епъл“ е готов да стигне, за да увери потребителите, че животът може да бъде преживят само през един „Айфон“.