OffNews.bg

Дигиталните визитки предоставят все повече функционалности за професионалисти и предприемачи

В съвременния бизнес свят, където иновациите и технологиите играят ключова роля, tappcard се откроява като пионер в областта на дигиталните визитки. Създадена от двама предприемачи, идеята за tappcard възниква от реална нужда и предизвикателства, с които те самите се сблъскват в ежедневието си. В това интервю ще разгледаме как основателите на tappcard са се вдъхновили за създаването на този иновативен продукт, какво го отличава от традиционните и други дигитални визитки на пазара, както и какви са бъдещите им планове за развитие.

Присъединете се към нас, докато разговаряме с един от основателите на tappcard и разберем повече за пътя, който са изминали и визията им за бъдещето на бизнес комуникациите.

Разкажете ни за това как се роди идеята за tappcard? Какво ви подтикна да създадете бранд за дигитални визитки?

Идеята да създадем дигитална визитка се породи от това, че с моят съдружник често забравяхме визитките си, когато посещавахме различни събития. Почти винаги визитките ни оставаха вкъщи, в офиса или в колата. Това се повтаряше години наред и в крайна сметка, решихме, че трябва да направим нещо по въпроса. В крайна сметка сметнахме, че ако човек разполага само с една визитка, която винаги стои в портфейла му, шансът да я забрави някъде е много по-малък. Започнахме да проучваме и стигнахме до извода, че дигиталните визитки, базирани на NFC технология, са идеалното решение на нашия проблем.

Какво различава tappcard от традиционните визитки?

Хартиените визитки, тези които всички познаваме, имат няколко недостатъка, с които всеки се сблъсква. На първо място, когато си принтирате 100 визитки, трябва да ги съхранявате някъде. Освен това постоянно трябва да носите със себе си поне няколко и то без да ги смачкате или деформирате. Другият проблем, който се среща при обикновените визитки е, че те постоянно свършват и ви се налага да принтирате нови. При принтирането обаче не веднъж на мен ми се е случвало нещо да не излезе, както трябва. Цветовете не винаги изглеждат добре, да не говорим, че ако агенцията, която ги принтира, допусне грешка (например обърка номера ви), трябва да направите нов печат.

tappcard решава всички тези проблеми. В себе си носите една единствена пластика, която можете да споделите стотици хиляди пъти. Споделянето става чрез вградения NFC чип в пластиката или чрез QR кода на гърба на визитката. Трябва просто да докоснете вашата пластика до смартфона на човека до вас и на екрана му мигновено ще се визуализират контактите ви - име, телефон, имейл, позиция и т.н.

Друго предимство на дигиталните визитки tappcard е, че вие решавате каква информация искате да има във вашата визитка и съответно можете да я редактирате колкото пъти пожелаете, без да ви се налага да доплащате за това или да поръчвате нова пластика. Всичко се случва чрез вашия профил в платформата на tappcard.

Кои хора биха имали най-голяма полза от дигиталните визитки на tappcard?

Бих казал, че всеки човек, чиято работа е свързана с комуникация с хора, би имал полза от tappcard. Имаме клиенти, които са фрийленсъри, предприемачи и цели компании, които често посещават конференции, нетуъркинг събития и провеждат срещи с потенциални клиенти и партньори. Накратко, всеки, който използва обикновени визитки, спокойно може да премине към дигитална визитка от tappcard.

Какво отличава tappcard от останалите алтернативи на пазара?

Вече стана ясно какви са разликите между дигиталните визитки и традиционните хартиени визитки. Ние обаче ясно си даваме сметка, че потребителите имат своите предпочитания. От една страна традиционните визитки са нещо познато и са масово използвани именно за това. Що се касае до останалите предложения на пазара в нашата сфера, не се влияем особено какво правят конкурентите. Разбира се, следим пазара, но основно се фокусираме върху нуждите на нашите потребители.

Още в самото начало забелязахме, че те често имат нужда от няколко визитки, особено хората с различни бизнеси или изпълняващи различни функции. Затова разработихме функционалност, която позволява на нашите потребители да си създадат няколко визитки в платформата на tappcard и сами да решат коя дигитална визитки да свържат с пластиката си. Т.е. коя от тях да е активна.

Например, да речем, че отида на конференция за дигитален маркетинг - тогава ще активирам визитката, която ме представя като собственик на агенция за дигитален маркетинг. На следващия ден обаче съм на стартъп събитие. Там мога да активирам визитката, която ме представя като един от основателите на стартъп компанията tappcard.

Как помагате на новите си потребители - тези, които досега са използвали хартиени визитки, но са решили да преминат към смарт визитки?

Преминаването от хартиени към дигитални визитки, не би трябвало да бъде проблем за повечето технически грамотни хора. Създаването на профил в платформата на tappcard е лесно и отнема само няколко минути. Със сигурност отварянето на профил във facebook или LinkedIn е по-сложно.

Използването на дигиталната визитка също не би трябвало да е проблем, защото над 95% от смартфоните вече разполагат с NFC четец, тъй че просто трябва да доближите визитката си до телефона на човека отсреща и информацията ви ще се покаже. Дори това да не сработи, винаги можете да сканирате QR кода на пластиката.

На сайта ни има достатъчно информация, свързана с ползването на tappcard от нови потребители, но също така всеки може да се свърже с нас и да получи помощ по телефона или по имейл.

В технологичната индустрия иновациите са от съществено значение. Върху какви нови функционалности работите в момента? Какво да очакваме от tappcard?

Така е, иновациите са отличителна черта на технологичните компании. Иновациите сами по себе си обаче са безполезни, ако нямат практическа стойност. Затова в момента работим върху две направления. Едното от тях е насочено към големите, компании, които разполагат с големи търговски отдели. Тези фирми са редовни участници на изложения и конференции в страната и чужбина и осъществяват контакт с хиляди потенциални клиенти и партньори на годишна база. За тях е от изключително значение да виждат голямата картина и в момента разработваме функционалност, която ще им даде ценни статистически данни за работата на техните търговски представители - колко пъти са си споделили визитката, на кои изложения и т.н.

Същевременно се опитваме да направим tappcard още по-устойчива алтернатива на хартиените визитки. В съвсем близко бъдеще потребителите ни ще имат възможността да добавят и споделят своята дигитална визитка чрез Google Wallet и Apple Wallet. Така изцяло елиминираме нуждата от пластика и визитката ви ще бъде винаги с вас във вашия смартфон. Това не само улеснява потребителите, но също така прави дигиталните визитки екосъобразни, защото отпада не само пластиката, но и опаковката и транспорта.

Как и къде хората, които биха пробвали дигитална визитка, могат да научат повече за tappcard?

За тези, които им е станало интересно какво представляват дигиталните визитки и как могат да ги използват в ежедневието си, имаме качени много материали на нашия уебсайт tappcard.co. Също така могат да ни последват в социалните мрежи, където сме доста активни и често споделяме полезна информация за това как да бъдем по-успешни професионалисти.