OffNews.bg

Ася от Hairspray: Интериорът е извънземен, интернетът от Vivacom – безупречен

По време на своята кампания „Бизнес Великани“ Vivacom разказва историите на малките и средни фирми, защото имено те са гръбнакът на българската икономика. А за да расте, малкият бизнес има нужда от устойчиви комуникации на конкуренти цени.

Съвместно с „Булевард България“ от телекома ни срещат с различни представители на малкия бизнес, които ползват услугите на Vivacom и разказват своя опит. Такъв пример е Ася Ананиева: собственик на салон за красота Hairspray и участник в поредицата на Vivacom „Бизнес великани“.

Тя е майка на три деца и собственик на един от най-дизайнерските салони в София, който повече прилича на някой от космическите кораби от въображението, а не на превзетите ателиета за красота с мебели в бароков стил и екстеншъни по витрината.

Ася не слага екстеншъни, макар че се случва да ѝ се обаждат с такива питания. Както и с въпроси „защо не прави бради“. Както вероятно сте забелязали, барбър шоповете се множат непрекъснато, а предлагането на услуги за оформяне на бради и мустаци просто отговаря на търсенето. В Hairspray мъжете са чести посетители –: идват за прически или други видове процедури.

И въпреки че не предлага услуги за „красиви бради“, Hairspray е доста интересно място. Салонът се намира в Red Apple – една от най-забележимите сгради на София, точно срещу Южния парк. Интериорът е извънземен, интернетът от Vivacom – безупречен, а самата Ася – готова да отговори на всякакви въпроси докато небрежно оформя косата ви в конкурсна прическа.

„Първият ми модел в конкурсните прически беше мъжът ми, с когото тогава бяхме още гаджета“, разказва тя. „Накарах го да си пусне дълга коса, потъмних му корените, изрусих му връхчетата. Като бях готова, баща ми каза, че щом това момче е изтърпяло това мъчение, явно ще се взимаме“.

Когато тя е още дете, баща ѝ има планове за нея, които изобщо не включват фризьорството. В желанието си да бъде „добра дъщеря“, тя записва и завършва макроикономика в УНСС, но през цялото време на следването си гледа косите на колегите и преподавателите и си представя какво би направила с тях. Любовта ѝ към фризьорството е абсолютна и се заражда още в детските години.

Очевидно обаче Ася все пак е научила нещо и има талант, защото след трите месеца курс при Капанов, оттам я харесват и ѝ предлагат работа.

В продължение на 3 години тя работи в салоните на най-известния български коафьор по онова време като помощник-фризьор: време, в което наистина отдадените на този толкова взискателен занаят метат пода, мажат коси с боя и придържат кичури, докато майсторите ги боядисват.

„В момента има голям недостиг на хора в моята сфера, и доколкото разбирам от клиенти, не само в нея“, казва Ася и допълва, че по времето, в която тя се е оформяла като коафьор, всички начинаещи са минавали през един дълъг период, в който гледат и усвояват занаята.

През 2010 г. Ася забременява с първото и дете и излиза по майчинство за едни нищо и никакви десетина години, през които се раждат големия ѝ син, дъщеря ѝ и малкият ѝ син. Когато ковид-пандемията настъпва, цялото семейство се оказва затворено у дома и бързо става ясно, че е настъпил моментът за Ася да направи следващата стъпка.
Харесва мястото, наема дизайнери и 3 години по-късно Hairspray отваря врати за клиенти, които идват за подстригване, боя, лазерна епилация, маникюр и...работа.

„Понякога се шегуваме, че сме като co-working space. Независимо дали ще работят или ще разглеждат социалните мрежи, всички клиенти имат нужда от добър интернет, когато са в салона. И тук се намесват Vivacom“, казва Ася.

„Телевизията я ползваме по-рядко, предимно когато има деца в салона, но интернетът ни е много важен. Графикът на платформата ни е онлайн, там записваме часове, отменяме, гледаме“, допълва тя.

Да правиш бизнес в България не е лесна работа, особено ако говорим за малък и среден бизнес. Затова е чудесно, че има компании като Vivacom, които подкрепят смелите, доставяйки им качествени услуги.

Защото, както казва Ася, на първо място по важност когато човек си избира фризьор, са неговите умения, но веднага след това идва качеството на продуктите, които използва. А ако говорим за 21 век, качеството на интернета категорично заема бронзовия медал.