OffNews.bg

Свързани с Русия акаунти в Туитър засилили вредата след атентати във Великобритания, сочи проучване

Акаунти в Туитър, свързани с Русия, са използвани, за да се увеличи "въздействието и вредата" от четири терористични нападения във Великобритания през тази година. 

Това сочат данни от проучване на Университета в Кардиф, цитиран от Би Би Си. 

В рамките на проучването са открити стотици свързани съобщения от 47 акаунта, свързани по-рано с Русия. 

Някои от постовете са антимюсюлмански, а други са критични към хора с такива възгледи. 

До момента Москва не е коментирала данните от проучването, но по-рано Русия отхвърли обвиненията за намеса чрез социалните мрежи. 

"Не е редно която и да е организация да разпространява фалшива информация след терористична атака с идеята да сее омраза и да влоши вече ужасната ситуация", коментира Деймиън Колинс от комисията по технологии, култура, медии и спорт.

Според проучването в това са били замесени 70 акаунта, 47 от които по-рано са свързвани с Русия. 

Става въпрос за общо 475 съобщения, които са били споделени над 153 000 пъти. Сред тях са туитове като "Нов ден и нова мюсюлманска терористична атака. Сподели, ако мислиш, че ислямът трябва да се забрани". Друго съобщение е със снимка на жена с хиджаб, която според автора на съобщението игнорира жертвите на нападението на моста Уестминстър. 

От друг акаунт, свързван с Русия, обаче се подава противоположното мнение: "Значи така изглежда свят с очила на омразата - горката жена, съдят я само заради дрехите ѝ". 

В някои от случаите тези акаунти са изпращали съобщения директно до известни хора, в това число и до авторката на "Хари Потър" Дж. К. Роулинг, в опит постовете им да достигнат до техните последователи. 

В един от тези случаи до Роулинг е изпратен туит, в който я питат защо не е изразила "възмущение от мюсюлманската терористична атака" в Манчестър. 

Много от съобщенията от този вид са насочвани и към политици, сред които Найджъл Фараж. 

"Доказателствата сочат за систематична стратегическа политически насочена кампания, насочена към Великобритания с цел да се увеличи вредата за обществото от терористичните атаки", посочват авторите на проучването.  

Според американска компания обаче те са под 0,01% от съобщенията в Туитър 24 часа след всяка атака.