Първи заподозрян за катастрофата с Пригожин: Личният му пилот Артьом Степанов имал достъп до Embraer-a
Първият заподозрян по случая с катастрофата на самолета с Евгений Пригожин и двама от ключовите му командири Дмитрий Уткин "Вагнер" и Валерий Чекалов е личният пилот на бизнесмена Артьом Степанов, съобщава без позоваване на източници телеграм каналът ВЧК-ОГПУ. Подозрения към пилота изразяват и медии извън руския мейнстрийм.
Според появилите се информации Степанов е имал достъп до самолета, на който се е качил Евгений Пригожин в сряда, а непосредствено преди инцидента заминал уж за Камчатка, а сега не вдига телефона си. Родният му брат твърди, че Валерий вече трети ден е на поход и е без връзка. Степанов е бил издирван и от правоохранителните органи, но засега неуспешно. Някои руски канали твърдят, че пилотът вече се е свързал с властите и обяснил, че ще е в Москва след няколко дни и ще даде показания.
Според оскъдната информация за него първият пилот е някогашен основател и миноритарен акционер в "МНТ Аеро", компанията, собственик на катастрофиралия самолет, а в момента и неин генерален директор. Името на Артьом Степанов фигурира сред санкционираните от САЩ лица заради връзките си с Пригожин - за личен пилот на Евгений Пригожин го счита и американското министерство на финансите. Степанов се съдеше с американците и твърдеше, че се е виждал с шефа на "Вагнер" само веднъж, за час и 30 минути. Тези час и 30 минути обърнали живота му наопаки, защото след обявяването на санкциите с него отказват да общуват приятели и познати, не може да вземе кредит или да получи ипотека, както и не може да води бизнес с международните си партньори.
Междувременно друг телеграм канал - Shot, коментира, че по една от версиите, по които работи Следственият комитет на РФ, причина за катастрофата е активирано взривно устройство, заложено в отсека на шасито.
По предварителни данни именно в района на шасито е станала и експлозията във въздуха. В резултат на това се е откъснало крилото, което е ударило стабилизатора, заради това бизнес джетът е започнал рязко да набира височина, а след това е попаднал в свредел. От взривното разхерметизиране всички, намиращи се на борда, мигновено са загубили съзнание и по тази причина пилотите не са съобщили за извънредна ситуация. Във всеки случай без крило и стабилизатор спасяването на въздухоплавателния съд е било невъзможно. Именно заради взрива в небето опашката на самолета е паднала на пет километра от фюзелажа му", обяснява Shot.
Версията за взрив на борда се поддържа от много авиационни експерти, такова предположение в сутрешния блок на bTV изказа и военният министър Тодор Тагарев, който се аргументира с това, че при поразяване от ракета останките от самолета щяха да изглеждат по друг начин.