OffNews.bg

Паника в Крим. Руснаците слагат ограда срещу диверсанти около моста през Керченския проток


Руските войски започнаха изграждането около Кримския мост на специални заграждения, наречени "антидиверсионни барикади". Мерките за сигурност имат за цел да спрат евентуални украински опити за нанасяне на удари с надводни и подводни дронове. След втория взрив на моста през Керченския проток и повторното атакуване на Чонгарския мост в Крим е започнала паника, а военните власти търсят начин да противостоят на украинците.

Снимката на оградата беше е публикувана в телеграм канала Mash и показва конкретни тръби и проводници. „Кримския мост го оградиха допълнително със специални противодиверсионни заграждения в случай на нови опити на Киев да осъществи терористичен акт. По наша информация в бъдеще конструкцията ще защитава моста от атаки по цялата му дължина. Такива заграждения са предназначени за защита от надводни и подводни дронове, които, напоследък, все по-често се използват от Украйна. Да припомним, че наскоро Зеленски нарече Кримския мост цел и заяви, че тя трябва да бъде неутрализирана. На 26 юли ръководителят на Службата за сигурност на Украйна Василий Малюк публично призна, че терористичният акт на Кримския мост на 8 октомври 2022 година е извършен именно от Киев, макар по-рано този факт да беше отричан.

Според дигиталната медийна платформа за отразяване на зони на глобален конфликт NOELREPORTS, обаче, заснетите и публикувани от Mash кадри не са от моста в Керченския проток, а защитното съоръжение се намира на входа на залива Докова при Севастопол.

Досега въоръжените сили на Украйна  два пъти са успели да нанесат удари по Кримския мост. Мостът е ахилесовата пета на руската армия и е приоритетна цел за ВСУ.

Унищожаването му значително би затруднило съществуването на руските войски на Запорожкото направление. Мостът е не само пътно платно, он преди всичко и железопътна линия, която е ключова за руската логистика. Русия в момента използва две железопътни линии, които могат да бъдат определени като стратегически за звената в Запорожкото направление. Първата е тази на Керченския мост,  втоата се движи по суша, в частност в околностите на окупирания Токмак. Въпреки че линията в Южна Украйна е по-лесна цел, евентуалното  разрушаване на моста би донесло по-добър ефект.

От четирите платна на Кримския мост в момента работи само една и по тази причина не може да се увеличи натоварването му. Пътното движение се осъществява на принципа на совалката последователно от едзната и от другата страна.