OffNews.bg

Холандия маха анимационните герои от опаковките на вредните храни

Производителите на вредни храни в Холандия скоро няма да могат да използват образите на популярни герои от анимационни филми и други.

Това е една от мерките, предложени от Холандската федерация на хранително-вкусовата промишленост, за ограничаване на рекламата върху опаковките на по-малко здравословни продукти, съдържащи повече мазнини, сол и захар, насочени към деца на възраст до 13 години, предава "Тhe Telegraph".

"Холандската федерация на хранително-вкусовата промишленост не очаква, че мерките ще намалят затлъстяването, тъй като няма доказан ефект от подобни рестрикции върху рекламата, насочена към деца, която се представя вече десетилетие. Но разбираме нуждата от публичен дебат по темата за рекламата, насочена към децата и искаме да реагираме положително", обяви организацията. 

Затлъстяването е проблем от голямо значение за хранителната промишленост, който може да бъде преодолян само чрез широк набор от мерки, които увеличават знания за храненето, здравословна диета и упражненията, допълниха оттам.

Министърът на младежта Мартин ван Рейн каза, че подкрепя предложенията и ги определи като "добра крачка напред". 

Каролин Мартенс, основател на алианса "Стоп на маркетинга, насочен към деца", също застана зад идеята.

"Детските идоли имат силата да ги привличат, затова биват слагани върху газирани напитки, чипс и закуски. Бихме били щастливи, ако те стоят на опаковките на здравословни продукти, например на плодове и зеленчуци. Сваляйки ги от опаковките на нездравословните храни, ще значи, че са дава възможност на родителите да направляват избора на децата си", посочи Мартенс. 

"В момента 300 000 деца в Холандия страдат от наднормено тегло, а ние искаме да няма нито едно, ето защо започнахме кампанията", допълни тя.