OffNews.bg

И болидите на шампиона Ред Бул със стъпаловиден нос

Отборът на Ред Бул от Формула 1, който е шампион при конструкторите в най-бързата на надпревара от последните две години, представи болида си RB8 за новия сезон. И от австрийския тим залагат на стъпаловиден (гърбав) нос. Друга ключова новост е позиционирането на изпускателната система, като промяната е наложена от новите правила на ФИА. Първи тестове на "Херес" с RB8 ще направи Марк Уебър. Шампионът във Формула 1 от последните два сезона Себастиан Фетел ще седне в кокпита на 8 февруари за втория ден от тестовете. "Новият ни болид е четвърти от линията, която започнахме с RB5, така че няма как да не сме взаимствали от предшествениците му - разясни шефът на конструкторския екип на Ред Бул Ейдриън Нюи. - С промяната в правилниците на ФИА трябваше да се разделим с някои елементи, които бяхме въвели именно ние в предишните сезон. Основното, което трябваше да направим през зимната пауза бе да минимизираме загубите, които идват от раздялата с тези елементи. На този етап е доста трудно, бих казал дори невъзможно, да кажем как това ще се отрази на развитието на болида ни. Най-вероятно обаче, именно Ред Бул ще е тимът, който най-сериозно ще пострада от последните промени в правилата. Сега ни предстоят тестове, които трябва да покажат на какво е способен всъщност RB8 Сред най-често задаваните въпроси към мен преди старта на сезона е за това, какви са очакванията ми от новия болид. Отговорът ми винаги е един и същ - нямам абсолютно никакви очаквания. Наясно съм върху какво сме работили през зимната пауза и с всяка стъпка, през която сме преминали при конструирането на болида. В същото време обаче нямаме никаква предствата, какво са свършили конкурентите ни. Дали сме успели да изпреварим съперниците си няма как да знаем предварително. Преди първите тестове винаги има сериозно вълнение, макар че от тях едва ли би могло да се съди какво ще се случи по време на шампионата. Може би някакъв отговор на това какво можем да очакваме от новия болид ще има след квалификацията за място на стартовата решетка за Гран при на Австралия". Ейдриън Нюи допълни, че той и екипът му приемат промените в правилата като поредно предизвикателство, с което трябва да се справят. "Когато се наложи цялостна забрана за използване на дадена система, която е била важно твое оръжие, няма как да няма разочарование - анализира Нюи. - В такива случаи обаче се налагат нови конструктивни решение, което е страхотно предизвикателство за инженерните екипи. Усилията са насочени към осигуряването на максималната ефективност на всичко в болида, в рамките на правилата. Наложи ни се да се върнем няколко години назад и внимателно да разгледаме предишни наши разработки. Един от ключовите моменти се оказа височината на изпускателната система в задната част на болида. Налагането на промени и в носовата част не оказа сериозно влияние при разработката на колата. До голяма степен опитахме да запазим формата и конструкията на носовата част. Наложи се обаче да свалим височината на носа. Решение, към което, както се вижда, са се насочили почти всички тимове. Вярно е, че сега носовата част не изглежда по традиционния начин. Дори има леко уродлив вид. Опитали сме носът на RB8 да бъде максимално изчистен. Определено обаче, ако ограниченията в регламента не налагаха това, не бихме прибегнали до подобно техническо решение". Нюи заяви още, че все още се чувства страхотно в тима на Ред Бул и не смята да търси другаде нови предизвикателства, въпреки двете поредни титли на отбора. "Все още се чувствам щастлив с това, с което се занимавам - признава той. - Тази работа ме зарежда емоционално и психически. За мен е удоволствие да разрешавам техническите проблеми. Във Формула 1 съперничеството между техническите специалисти от различните отбори преминава на едно по-различно ниво. Принудени сме непрекъснато да правим различни малки промени по колите, да обработване колосално количество информация. Ако изпуснем и най-малкия момент, това може да доведе до сериозен срив в развитието на колата и на практика да се стигне до провал на целия сезон. Така че, за мен е огромно удоволствие да работя с хората от тима, да обсъждаме непрекъснато различни моменти и проблемите, с които са се сблъскали пилотите. Тъва е работа, която непрекъснато те мотивира". Техническият шеф на Ред Бул не пропусна да коментира и пилотите на отбора Себастиан Фетел и Марк Уебър. "Едно от огромните предимства на Ред Бул е, че разполага със страхотни пилоти - заяви Нюи. - Фетел научи изключително много през миналия сезон. През 2010 г. той изуми всички с потресаващия си талант и отдадеността си на работата с отбора и напълно си заслужи титлата, въпреки че бе голобрадо момче. Няма как да не впечатли това, че той никога не повтаря една и съща грешка. През миналия сезон Себастиан бе перфектен. Когато трябваше да бъде по-агресивен, той го правеше. Когато трябваше да е по-търпелив - също. Демонстрира невероятна за годините си зрялост. Не виждам причини през 2012 г. неговото развитие в положителна посока да продължи. Марк (б.р Марк Уебър) направи силен сезон през 2011г. След като през 2010 г. само късметът му попречи да постигне нещо наистина голямо, през миналата кампания той имаше някои проблеми с адаптирането си към гумите "Пирели". Нужното му бе време. В момента той е в отлична физическа форма и с нетърпение чака първите тестове. Определено очаквам през 2012 г. Марк да бъде сред пилотите, чието представяне ще бъде ключово в битката за титлата".