Месец и половина Български пощи не могат да доставят един подаръчен пакет
В края на април С. прави абонамент за сп. Vogue, за който заплаща 30 долара. От списанието декларират, че абонатът ще получи подарък. През юни пристига известие, че има да получава пратка. Месец и половина по-късно пратката още не е получена, а и няма изгледи това скоро да се случи, тъй като никой от служителите на Български пощи сортировъчен склад - Митническо обслужване не му дава конкретен отговор къде е тя и кога може да я вземе. Поне е сигурен, че става дума за подаръка на списанието, защото са го информирали.
След като получихме известието започна комуникацията с "Български пощи", които искаха да им изпратя документи, които изпратих, за да обмитят пратката. След това поискаха да изпратя кореспонденцията. Тъй като става дума за онлайн абонамент и кореспонденция няма, аз им изпратих скрийншот от сайта, където е направена поръчката. Първоначално казаха, че не са получили имейла ми, но аз имам потвърждение, че са го получили. Изпратих документите, които изискваха, след няколко дни звъннах пак. Всеки път разговарям с различни хора, които не се представят, и получавам различен отговор. Преди седмица звъннах и казаха, че ще погледнат и ще върнат обаждане. Такова не последва. При последния ми разговор вчера казаха, че няма документи към тази пратка. Месец и половина никакъв резултат.
Документи към пратката има и те са приложени в кореспонденцията, която С. е водил със служителите на "Митническо обслужване". Приложени са Декларация за стойността на пратката и Декларация за съгласие с дата 26 юни 2024 г., подписани собственоръчно. С втория документ, читателят ни декларира, че е съгласен "Български пощи" да го представляват пред митническите органи на Агенция "Митници" при получаване на международна пощенска пратка.
Това би трябвало да реши въпроса и процедурата по получаване на пратката-подарък най-сетне да се задвижи, но се оказва, че не е толкова просто.
Разполагаме със съдържанието на имейлите, от които става ясно, че документите, които са поискани от получателя на пратката, са изпратени и оправданието "не са получени документи" не е аргумент, още повече, че има уточняваща кореспонденция, която го потвърждава.
OFFNews също направи опит да разбере къде е пратката и кога ще бъде получена. Оказва се, това е конфиденциална информация и за да я получи друг, трябва да има пълномощно от получателя. Изказваме предположение, че явно информацията е наистина строго конфиденциална, щом и клиентът им не я получил. Последва въпрос: "А вие откъде знаете, че не я е получил" и логичният отговор, че ако беше я получил, нямаше да провеждаме този разговор.
Все пак служителката, която не се представи, уточни, че ако получателят е предоставил исканите документи, "се подава митническа декларация в електронен вариант, за да бъде изпратена за проверка към агенция "Митници". "И ако всичко е наред, пратката ще бъде освободена".
Оказа се, че информацията за електронна митническа декларация е нова за читателя, който очевидно не беше запознат със "сложната" процедура, въпреки многократните телефонни разговори. Дали изобщо документите са подадени към Агенция "Митници" не е ясно, още по-неясно е кога пратката ще бъде освободена и получена.