OffNews.bg

Настимир Ананиев: Предложението на Гешев буди притеснение. Предложих конфискация на МПС, но ГЕРБ не ме подкрепи

Предложенията, които вчера направи главният прокурор Иван Гешев, са в правилна посока, но има и притеснителни неща в тях. Това заяви лидерът на Европейска партия Волт и експерт по пътна безопасност Настимир Ананиев.

Ананиев обясни, че през 2016 г., като председател на транспортна комисия в 43-ото Народно събрание, е предложил конфискацията на автомобил при употреба на алкохол, наркотици, когато никога не си имал шофьорска книжка и караш с „джигитска" скорост. Но не е получил подкрепата на ГЕРБ.

"Не подкрепям предложените строги наказания за причиняване на смърт на пътя след употреба на наркотици и на алкохол над 2 промила. Защо не си останат сегашни 1.2 промила, както е по НК? Или пък ако искаме още по-ясна заявка и работеща превенция, нека бъдат 0.5 промила! Ако остане предложението с 2 промила, се дава грешен сигнал, че е ОК все пак да се пие алкохол и да се шофира", посочи Настимир Ананиев.

Той напомни, че за увеличаването на броя на образуваните наказателни производства, свързани с управление на МПС след употребата на наркотични вещества, през януари 2017 г. по време на 43-ото НС са вкарани 9 текста в законите, свързани с тази употреба и шофирането. Това е позволило такива водачи да бъдат санкционирани и затова бройката ил се е увеличила в пъти.

"Най-притеснително е, че тези мерки ще влизат в сила при умишлено нарушение. В момента такъв умисъл не може да бъде доказан и затова повечето подобни престъпници ги осъждат с по-малки присъди за смърт по непредпазливост", бе категоричен Ананиев. И допълни, че предстои да се види какво ще се случи с делото на Милен Цветков, където обвинението е за умисъл, и ако бъде доказано, ще може да се ползва за правен прецедент.

"Аз лично бих изкарал 4 хипотези пред скоби в Наказателния кодекс и да е ясно, че ако караш пил, дрогиран, без книжка и с „джигитска" скорост и причиниш смърт, те очаква ефективна присъда от минимум 20 години до доживотен затвор плюс, разбира се, конфискация на автомобила", казва бившият шеф на транспортната комисия в парламента.