Изборите за президент глътнали 6 милиона
Президентските избори са глътнали 6 173 248 лева. Това показват отчетите за предизборните кампании на партиите, инициативните комитети и коалициите, издигнали 18-те кандидат-президентски двойки.
Малко над 1.8 милиона лева е похарчила спечелилата изборите партия ГЕРБ с двойката Росен Плевнелиев-Маргарита Попова. Няма средства от дарения, сумата е изцяло държавната субсидия. Втора по разходи е и втората според официалните изборни резултати Българска социалистическа партия с кандидатите си Ивайло Калфин и Стефан Данаилов. БСП са изхарчили 1 748 578.67 лева, но парите далеч не са само от държавната субсидия. По-голямата част е от банков заем, събирано е и от членски внос. Равносметката за социалистите е над 165 000 лева "на минус". Третата в изборите Меглена Кунева и Любомир Христов са "на нула", като ГЕРБ. Те са похарчили за кампанията малко под 300 000 лева. На минус са още ВМРО (с около 20 хил. лева) и РЗС (със 7000 лева). Безспорно най-евтина е излязла кампанията за най-атрактивната двойка - Светослав Витков и Венцислав Мицов, чиято кампания основно беше във Фейсбук. Разходите са...1 левче, а приходите - 220. С други думи двамата са на печалба от 219 лева. Най-много големите партии са похарчили за медийни изяви (2.63 млн. лева), в частност - за частни телевизии (1.577 милиона). ГЕРБ са разчитали повече на разходите за плакати, флаери, дипляни (по това перо са дали 655 хил. лева), докато опонентите им от БСП - на телевизионни изяви (622 хил. лева). Разходите за електронни медии са в размер на 2.63млн. лв. хил. лв. Печатните медии са получили близо 490 хиляди. Относително от най-малко са платени за социологически проучвания - общо всички кандидати са дали 20 хил. лева.