Българите не забелязват откритите от Борисов заводи
Скромните 2% от българите са чували за широко отразяваните успехи на правителството при откриването на нови производствени мощности, а 19% от всички интервюирани в проучването на „Тренд“ от 2 до 10 юни, финансирано от Германо-българската индустриално-търговска камара, са наясно с успехите. Изследването е направено сред 1010 българи над 18 г. при интервю „Лице в лице“.
42 на сто от запитаните смятат, че няма добри възможности за реализация в производствени предприятия у нас, а малко под една трета са на обратното мнение. Единствено при хората с висше образование делът на посочващите, че има, е по-висок от тези на обратното мнение. При най-младите двете опции са в паритет като стойности.
Близо 40% от българите са на мнение, че в у нас може да се прави успешен бизнес, докато 34% са на обратното мнение. Тук отново се отчитат разлики по отношение на възрастовите категории – младите са по-големи оптимисти за разлика от възрастните. Живеещите в столицата и в областните градове са на мнение, че може да се прави успешен бизнес в България.
63% от запитаните биха искали да научават повече за успешни български предприятия и български предприемачи. 17% са на обратното мнение. Младите са по-любопитни за разлика от по-възрастните. Хората с по-висока образователна степен биха искали да научават повече за сметка на тези с основно и по-ниско образование.
Почти половината от анкетираните (49%) не смятат, че българската икономика се развива в правилна посока. И тук най-позитивни са най-младите между 18-29 г.
63% от българите биха искали да научават повече за успешни български предприятия и български предприемачи. 59% от всички запитани пък изразяват неодобрение, че в медиите не се споменават имената на успешните компании, а само 18% са на обратното мнение. Близо три четвърти са на мнение, че негативните новини са тези, които преобладават в българските медии, докато само 11% посочват, че позитивните новини преобладават.